کریمی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی که بازارهای اقتصادی بر سر نفت جنگ‎های گوناگون انجام می‎دهند و سیاست اقتصادی کشور به دلارهای نفتی وابسته شده نباید وزارت نفت بر روند افزایش میزان خام فروشی با قیمت پایین پافشاری کند.
کد خبر: ۸۶۵۹۲۰۷
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

محمود کریمی بیرانوند کارشناس مسائل نفت و گاز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: نگرانی دولت و وزارت نفت، از دست دادن سهم نفتی کشورمان در منطقه است و لذا در جهت بازیابی این سهم، خام فروشی نفت با نرخ پایین را در اولویت برنامه‎ای خود قرار داده‎اند.

وی با بیان اینکه سیگنال تداوم خام فروشی منابع نفت و انرژی خسارت آفرین است افزود: با تصاحب بازار نفتی اروپا توسط آمریکا، وزارت نفت علی رغم اینکه تقاضای نفتی کاهش یافته بر سیگنال فروش نفت با کمترین قیمت افتخار می‎کند.

کریمی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی که بازارهای اقتصادی بر سر نفت جنگ‎های گوناگون انجام می‎دهند و سیاست اقتصادی کشور به دلارهای نفتی وابسته شده نباید وزارت نفت بر روند افزایش میزان خام فروشی با قیمت پایین پافشاری نماید و سیاستی دیگر را جایگزین نماید.

وی با انتقاد از عدم حمایت دولت از پالایشگاه‎ها افزود: دولت به بهانه پرداخت یارانه فراوان، درصدد این است تا بر قیمت حاملان انرژی بیفزاید، دولت به سیاست خام فروشی تاکید دارد نه فراورده نفتی این در حالی است که پالایشگاه نفتی بلاخص در مقیاس کوچک از حمایت دولت فرومانده‎اند و دولت به جای اینکه به رونق پالایشگاهی بپردازد خام فروشی نفت را افزایش و از سوی دیگر به  واردات بی‎رویه بنزین روی آورده است.

ارسال نظرات