متاسفانه عده ای در استان یزد با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم و غفلت مسئولین سعی در ارائه الگوهایی غلط برای والدین دارند.
کد خبر: ۸۶۵۹۲۸۶
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به تازگی یک موسسه روانشناسی در استان یزد اقدام به برگزاری کلاس ها و کارگاه هایی برای آموزش جنسی کودکان و والدین کرده است. نکته نگران کننده اینجاست که علی رغم بهره مندی جامعه از آموزه های غنی دین مبین اسلام یک کتاب از نویسنده غربی با عنوان «روشنگری جنسی کودکان» به عنوان منبع این آموزش ها در نظر گرفته شده است.


زیگموند فروید این متن کوتاه را در سال 1907 به شکل یک نامه سرگشاده و در پاسخ به درخواست دکتر م. فارست برای انتشار در نشریۀ پزشکی او نوشته است. جالب اینکه خود این نویسنده در مقدمه این نامه اذعان می کند که برای نگارش آن به مشاهدات اندک بسنده کرده است.

فروید در این نامه با آوردن مثال هایی از اظهارات جنسی یک کودک چهارساله و کنجکاوی های کودکانه خواستار آموزش جنسی به کودکان شده است. با اندکی تفکر در مورد فاصله میان ایجاد میل جنسی در کودکان و ارضای آن و تبعات و عواقب این اتفاق می توان به اشتباه بودن این نظریه پی برد اما نکته تامل برانگیز وادادگی کارشناسان این مرکز مشاوره و بی توجهی مسئولان ارشاد! اسلامی! است. براستی با استفاده از آموزه های اسلامی نمی شد والدین را آموزش داد؟

سال 93 رهبر انقلاب در جمع اساتید دانشگاه با اشاره به این خلا در ادامه تاکیدات قبلی خود فرمودند:«علوم انسانى آن‌وقتى صحیح و مفید و تربیت‌کننده‌ى صحیح انسان خواهد بود و به فرد و جامعه نفع خواهد رساند که براساس تفکّر الهى و جهان‌بینى الهى باشد؛ این امروز در دانش هاى علوم انسانى در وضع کنونى وجود ندارد؛ روى این بایستى کار کرد، فکر کرد.»

کاش موسسه ای هم پیدا می شد تا با لبیک به فرمان رهبر انقلاب شجاعانه علم روانشناسی جدید را با تحقیق بر پایه آیات و روایات و نه نامه یک غربی بنا نهد.

ارسال نظرات