خبرهای داغ:

ماه رجب ماه وصال است

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) گفت:ماه رجب ماه بندگی و ریزش رحمت الهی بر بندگان خود و بخشش گناهان است.
کد خبر: ۸۶۵۹۳۱۵
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سید علی سجادی با اشاره به خصوصیات ماه رجب افزود: صَب به معنای ریزش با شدت و پی در پی است وقتی باران با آن زیبایی اش شروع به باریدن می کند همه جا را تمیز و زیبا نموده و سبب سرسبزی و لطافت می شود به گونه ای که انسان از آن احساس لذت می کند لذا ماه رجب هم همین خصوصیت را دارد.

وی با اشاره به احادیث قدسی بیان کرد: در حدیث قدسی می خوانیم که ماه رجب را ریسمانی میان خود و بندگان خود قرار داده ام هر کس به آن چنگ زند به وصال الهی خواهد رسید پس با این وجود ماه رجب ماه وصال است

معاون تربیت وآموزش عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) سپاه استان قم اظهار داشت: وقتی بنده ای خودش را در معرض بارش رحمت الهی قرار می دهد، حجاب گناه را با بخشش گناهان و تضرع به درگاه الهی کنار زده، پاک و سبک شده و به لقاء الله می رسد.

سجادی افزود: رحمت الهی انسان را به وصال یار می رساند و باید برای رسیدن به این وصال خود را در معرض بارش رحمت الهی قرار دهیم چرا که در این ماه خداوند زیاد می بخشد و اعمال نیک را دوچندان و گناهان را نیز پاک می کند.

وی تشریح کرد: بهترین و زیباترین حالات در این ماه توسط خداوند به انسان عنایت می شود، این ماه و ماه های شعبان و رمضان ماه های ویژه ای برای خودسازی معنوی انسان است فارغ از خود شدن و جذب شدن به ذات ربوبی خداوند.

وی با بیان اینکه، انسان باید از خود بگذرد تا به خدا برسد اظهار کرد: بی شک آن زمانی زندگی برای انسان ها معنای حقیقی خواهد گرفت که معنای حقیقت بندگی را بفهمد، آن زمان که گناه برای انسان قبیح می شود و مشمئزکننده از غیبت، خیانت، اذیت و سایر رذایل بدش می آید.

سجادی در خاتمه یادآور شد: انسان در آن زمان معنای حقیقی حیات برای او معنا می شود و خداوند می فرماید «من عمل صالحا من ذکر او انثی فلنحیینه حیاه طیبه» که حیات طیبه در این ماه با استغفار و راز و نیاز به دست می آید.

ارسال نظرات