خبرهای داغ:
مدیریت آموزش و پرورش بندرترکمن خبرداد:

بندرترکمن میزبان جشنواره بزرگ استانی جابربن حیان شد

وجیه الله عسگری از میزبانی بندر ترکمن در جشنواره استانی علمی پژوهشی جابربن حیان خبر داد .
کد خبر: ۸۶۵۹۳۵۹
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛وجیه الله عسگری با ذکر این خبر اظهار داشت: جشنواره جابربن حیان با هدف تربیت دانش آموزان خلاق ،کمک به تحقق اهداف مهارتی و مهارتهای زندگی، شناسایی و تقویت استعدادهای فردی دانش آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای کار آفرینی برگزار می شود.

مدیریت آموزش و پرورش بندر ترکمن با اشاره شاخصه مهم این جشنواره که کودکان در سنین آغاز آموزش به سمت تحقیق و بررسی سوق می یابند افزود:این جشنواره در 4گروه جمع آوری وطبقه بندی ویژه دانش آموزان اول و دوم ابتدایی ،نمایش و تحقیق ویژه پایه سوم و چهارم ابتدایی ،طراحی و ساخت ویژه پایه چهارم ،پنجم و ششم و بخش آزمایش برگزار می شود.

وی با اشاره به آثار راه یافته دانش آموزان از سراسر استان گلستان تصریح کرد :حدود 200اثر از 14 شهرستان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 25 و26 فروردین مورد قضاوت داوران قرار می گیرد.

عسگری اذعان کرد: در این جشنواره 12داور و4ناظر آثار دانش آموزان را قضاوت و داوری خواهند کرد که هر عنوان با 3داور و1 ناظر همراه می شود.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خاطر نشان کرد :از بین آثار 8 اثر برتر در عناوین طراحی و ساخت و آزمایش به مرحله کشوری راه می یابند. همچنین بعد از اتمام داوری 3تیم برتر و1 عنوان برگزیده استانی انتخاب می شوند.

این مقام مسول با اشاره اینکه در این جشنواره استانی آثار دانش آموزان عادی و عشایری به صورت مستقل داوری می شود بیان کرد:28 و29فروردین نیز نمایشگاه بزرگ آثار دانش آموزان در این جشنواره مورد بازدید علاقمندان از سراسر استان خواهد بود.

وی یادآور شد :دانش آموزان بندر ترکمن با 13 اثر در این جشنوار ه شرکت نموده اند.

شایان ذکر است این نمایشگاه در سالن اجتماعات شهید عظیم گل شهرستان دایر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار