حجت الاسلام سلیمانی گفت: برجسته‌سازی ارزش‌های انقلاب اسلامی در قالب هنر و همچنین انتقال پیام انقلاب اسلامی از جمله اهداف و برنامه هاي شهيد آويني بود.
کد خبر: ۸۶۵۹۴۶۹
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق:همزمان به روز هنر انقلاب اسلامي و با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعي از مسئولان بافق از هنرمندان شهرستان بافق در سالن وحشي بافقي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تقدير و تجليل شد.

امام جمعه بافق در اين مراسم ضمن تبريك روز هنر انقلاب اسلامي و سالروز شهادت شهيد مرتضي آويني گفت: شهيد آويني به دنبال تلفیق دین و هنر بود و در این راستا از دنیا درک جدیدی را ارائه داد.

سيد جواد سليماني افزود: برجسته‌سازی ارزش‌های انقلاب اسلامی در قالب هنر و همچنین انتقال پیام انقلاب اسلامی از جمله اهداف و برنامه هاي شهيد آويني بود.

فرماندار بافق در ادامه نامگذاري سالروز شهادت شهيد مرتضي آويني به عنوان روز ملي هنر انقلاب اسلامي را نشان از جايگاه والاي هنر در فرهنگ كشور اعلام كرد و گفت: شهيد مرتضي آويني الگوي هنر انقلاب اسلامي است.

سيد مهدي طلاي مقدم هنر را زبان تمدن ها و فرهنگ هاي مختلف توصیف کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم با زبان هنر تمدن اسلامی را که مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب است به ‌دنیا ارائه و معرفي كنيم.

وي افزود: در اجرای هنر باید محور هاي تاریخی و بصری را در نظر گرفت تا آثار خلق شده توسط هنرمند بتواند تاثیرگذار و جذب‌کننده باشد.

طلايي مقدم يكي از نقش هاي هنرمندان را كمك به دولت در اجراي طرح ها و برنامه هاي فرهنگي و هنري شهر دانست و گفت : هنرمندان با هنر خود كمك كار دولتمردان باشند.

فرماندار بافق در ادامه عنوان كرد: در مباحث اجرايي برخي موارد اثر بر دل و چشم بيننده مي گذارد در حاليكه خلق آثار هنري روح و روان بيننده را تحت تاثير قرار مي دهد.

وي كمك هنرمندان و قشر هنري شهرستان به مسئولان شهر را خواستار شد و تاكيد كرد : با افتخار همراهي مي كنيم و اميدواريم سال 95 ، سال كمك هنرمندان به مسئولان و سال شكوفايي هنر در شهرستان بافق باشد.

سيد مهدي طلايي مقدم در پايان سخنان خود به دور دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه مهريز اشاره كرد و نقش هنرمندان را در جلب و مشاركت مردمي اثرگذار تلقي كرد و گفت : اميدواريم همشهريان بافقي همچون دور اول با حضور و مشاركت پرشور خود برگ زيريني بر افتخارات اين شهرستان در سطح كشور به ثبت برسانند.

در ادامه مراسم ضمن اجراي موسيقي سنتي توسط گروه زخمه ، از هنرمندان و مسئولین انجمن های هنري شهرستان بافق با اهدا لوح و هدیه تقدیر به عمل آورد.

روابط عمومي فرمانداري بافق


ارسال نظرات