فرماندار تفت در دومین کارگروه اقتصاد مقاومتی؛
فرماندار تفت در دومین کارگروه اقتصادمقاومتی شهرستان گفت: آنچه که امروز به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به آن نیازمندیم اقدام عملی و روشن در این رابطه است.
کد خبر: ۸۶۵۹۴۷۴
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: فرماندار تفت در دومین نشست کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی که به فاصله یکروز از نشست اول برگزار شد با حضور برخی مدیران دستگاههای اجرایی و کارشناسان معین هر دستگاه، اولویت های کاری حوزه های مختلف در سال 95 در تفت را با رویکرد اقتصاد مقاومتی بررسی، احصاء، تعیین و در خصوص راهکارهای تسریع در تحقق آن به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

«محمود زارع رشکوییه» در این نشست با اشاره به اصلی ترین محورهای عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: حمایت از تولید ملی، مدیریت مصرف و منابع، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات و حرکت بر اساس برنامه، ازمسائل و محورهای مهمی است که همه متولیان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار تفت نقش مدیران دستگاههای اجرایی را در زمینه سازی برای تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی یادآور شد و ادامه داد: مدیران دستگاهها باید با شناخت آگاهانه از سیاستهای اقتصاد مقاومتی و همچنین رصد دقیق نیازها و مشکلات دستگاه خود، برنامه لازم برای تطبیق با این سیاستها را تدوین و نتایج حاصل از اجرای آن را به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به این که در زمینه بستر سازی اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی آن در کشور قدمهای خوبی برداشته شده است افزود: آنچه که امروز به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به آن نیازمندیم اقدام عملی و روشن در این رابطه است.

زارع کاهش وابستگی بودجه کشور به منابع نفتی، توجه به صادرات، پیگیری برای حل مسائل و مشکلات در بخشهای تولیدی و ... را برخی از اقدامات اساسی دولت تدبیر و امید در این رابطه برشمرد و اظهار داشت: دستگاههای اجرایی در شهرستان نیز باید با هوشیاری و تلاش مضاعف، راههای کمک به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور را بشناسند و نقش مهم خویش را به درستی ایفا نمایند.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی، در حقیقت ترویج فرهنگ کار و کوشش در کشور و خود اتکایی است گفت: باید به توان و نیروی عظیم خود باور داشته باشیم و تولید ایرانی را ارج بنهیم تا شکوفایی اقتصادی در کشور رونق یابد.

در ادامه این نشست مدیران دستگاههای اجرایی به بیان اولویت های کاری خود در سال 95 با رویکرد اقتصاد مقاومتی و نیازمندی های لازم برای تحقق کامل آنان پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.



ارسال نظرات