«محمد تقی سالخورده واوسری»، که به یگان‌های مدافع حرم در سوریه ملحق شده بود، سرانجام به آرزویش رسید و سه روز قبل، خلعت شهادت پوشید.
کد خبر: ۸۶۵۹۵۴۴
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹



خبرگزاری بسیج مازندران، پیکر پاک مدافع حرم زینبی (سلام الله علیها)، سرگرد پاسدار «شهید محمد تقی سالخورده واوسری» صبح امروز ساعت 9 صبح از مقابل «سپاه ناحیه‌ی نکا» به سمت زادگاهش روستای «شهاب الدین» بدرقه شد.

مردم شهرهای استان بویژه نکا که تا انتهای شهر پیکر شهیدشان را تشییع کردند پس از انتقال پیکر به آمبولانس برای عزیمت به روستای زادگاهش با هر وسیله ای تلاش بر حضور تا آخرین دیدار با شهید داشتند.

نماز بر پیکر این شهید در انتهای شهر نکا، به امامت حجه الاسلام لائینی اقامه شد و سپس به زادگاهش شهاب الدین منتقل گردید.

در ابتدای روستا برای انکه همه شیفتگان راه ایثار و شهادت و این شهید گرانقدر در مراسم حضور یابند، به دستور فرمانده مقاومت بسیج سپاه ناحیه نکا دقایق تقریبا زیادی پیکر شهید در آمبولانس ماند و پس از حضور اقشار مختلف مردم که از هر سو می امدند دستور ادامه تشییع صادر شد و با نظم خاصی مراسم برگزار شد.

قربانی کردن گوسفند در مناطق مختلف روستا، انتقال پیکر به منزل پدری شهید، طواف بر گلزار شهدای گمنام در حسینیه روستا و ادامه تشییع تا گلزار شهدا و تدفین شهید مدافع حرم از موارد مراسم امروز بشمار می آید.

اجرای سرود حماسی دانش آموزان ابتدایی در آخرین ایستگاه وداع با شهید سالخورده و خاکسپاری از برنامه دیگر امروز در روستای شهاب الدین نکا بود.

مردم قدرشناس و عاشق مدافعان حریم آل‌الله نکا با حضور تاریخی در بدرقه پیکر شهید «سالخورده»، صحنه‌های بی‌نظیری را در باشکوه‌ترین مراسم تشییع، تاریخ این شهر رقم زدند.
تصاویراز شکوه بدرقه مدافع حرم بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها