تشکیل نخستین گروه پژوهشی گیاه‌شناسی کشور در مازندران

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: نخستین گروه پژوهشی گیاه‌شناسی کشور در مازندران تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۹۵۷۴
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴




خبرگزاری بسیج مازندران، اسدالله دیوسالار با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با بیان اینکه طرح این شعار از سوی مقام معظم رهبری حاوی مطالب بسیار مهم و کلیدی بوده و در واقع سند چشم‌انداز کشور است، اظهار کرد: توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی باید با تلاش و جدیدت بیشتری دنبال شود، زیرا با تحقق اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

وی با بیان اینکه شادی ملی در سطح کلان در کشورهای جهان سوم به طور عام و در کشور ایران به طور خاص در گرو همت همگانی برای اجرایی شدن رویکرد اقتصاد مقاومتی است، افزود: اساس اقتصاد مقاومتی تکیه بر اقتصاد اسلامی بر پایه بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و داخلی است.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به اینکه توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین اقشار جامعه نهادینه شود، به ضرورت دانشگاه‌ها برای برنامه‌های عملی در این زمینه تأکید کرد و گفت: در این زمینه نقش دانشگاهیان و نخبگان بارزتر از سایر اقشار جامعه بوده و وظیفه دارند راهکارهای علمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را طراحی و تدوین کنند.

دیوسالار با اعلام اینکه دانشگاه پیام نور مازندران به دنبال اجرای برنامه‌های خود در سال جاری درصدد است علاوه بر انجام مأموریت‌های سازمانی، اقدامات شایسته و در خور توجهی برای تحقق این امر انجام دهد، گفت: فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج، تعقیب در اصلاح الگوی مصرف، تدوین و گزارش شاخص‌های پایش سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی، تقویت ارتباط با صنایع، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان از جمله اهم برنامه‌های این دانشگاه برای تحقق شعار سال است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور مازندران طی چند سال اخیر چندین همایش ملی را برای اقتصاد مقاومتی برگزار کرده است، افزود: پژوهش و کارآفرینی موثرترین فرایند در دستیابی به محورهای اقتصاد مقاومتی است.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران انجام بیش از 300 عنوان طرح پژوهشی در دانشگاه، انتشار بیش از یک‌هزار مقاله علمی در مجلات معتبر داخلی و خارجی و ارائه بیش از یک‌هزار و 500 مقاله در همایش‌ها، سمینارهای مختلف ملی و بین‌المللی را از جمله عملکرد پژوهشی این دانشگاه دانست.

دیوسالار همچنین از برگزاری دو همایش منطقه‌ای و ملی در اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد و افزود: این دانشگاه قصد دارد برای نخستین‌بار به صورت رسمی در بین دانشگاه‌های کشور گروه پژوهشی گیاه‌شناسی مردمی را برای ثبت اطلاعات با ارزش دانش بومی از گیاهان کاربردی مازندران با هدف بومی‌سازی فناوری‌های زیستی راه‌اندازی کند.

وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از 64 اختراع در زمینه‌های مختلف توسط دانشجویان و اعضای علمی دانشگاه ثبت شده است، افزود: برای ساماندهی کارها در این زمینه دانشگاه پیام نور مازندران به‌دنبال راه‌اندازی کانون مخترعان و نخبگان دانشگاهی با همکاری بنیاد نخبگان مازندران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها