خبرهای داغ:
منابع خبری از انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی اردوگاه عین الحلوه لبنان و ترور یکی از رهبران جنبش فتح در این انفجار خبر دادند.
کد خبر: ۸۶۵۹۵۹۰
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، شبکه خبری المیادین از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در ورودی اردوگاه آوارگان فلسطینی معروف به عین الحلوه در صیدا واقع در جنوب لبنان خبر داد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، "فتحی زیدان" از مسئولان جنبش فتح در این انفجار کشته شد. این بمب در داخل خودروی وی کار گذاشته بود.

العالم گزارش داد که به همراه وی یک کارگر شهرداری کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.بلافاصله پس از این انفجار خودروی های آمبولانس به مکان انفجار شتافتند و نیروهای امنیتی نیز از مردم می خواهند که از نزدیک شدن به محل انفجار خودداری کنند تا کار انتقال مجروحان به بیمارستان تسهیل شود.

العهد هم گزارش داد اردوگاه المیه و میه همانند اردوگاه عین الحلوه در پی این انفجار متشنج و مراکز تجاری تعطیل شده است، همچنین رهبران فلسطینی نشستی برای پیگیری اوضاع امنیتی برگزار می‌کنند.

در نتیجه این انفجار، بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های صیدا با  تعطیل کردن کلاس‌های درس، دانش‌آموزان و  دانشجویان خود را از ترس تحولات امنیتی به خانه‌هایشان فرستادند با توجه به این‌که بیشتر مدارس و مراکز آموزشی در اطراف اردوگاه عین الحلوه قرار دارد.

این رسانه نوشت نیروهای ارتش لبنان کمربند امنیتی در اطراف محل انفجار ایجاد کرده‌اند. کارشناسان نظامی در حال جست‌وجوی منطقه برای کشف بمب‌های احتمالی دیگر هستند این در حالی است که حالتی از رعب و وحشت، بر مردم به ویژه دانش‌آموزان یک مدرسه مسیحی که فاصله کمی با محل انفجار دارد، حاکم شده است.

سرتیپ منیر المقدح فرمانده نیروی امنیتی مشترک لبنان گفت اطلاعات  اولیه به این اشاره می‌کند که بمبی به خودروی فتحی زیدان مسئول جنبش فتح چسبانده شده بود که منفجر شد.

وی افزود حمله بزرگی به  اردوگاه عین الحلوه صورت گرفت، همچنین نشست دیگری در اردوگاه المیه و میه برگزار شد که بر ضرورت تقویت امنیت اردوگاه‌ها تاکید شد.

وی گفت هدف قرار گرفتن زیدان معروف به زورو حمله به تمام اردوگاه‌های فلسطینی است.

المقدح اظهار داشت هیچ گروهی نباید اردوگاه‌ها را گروگان خود قرار دهند، هماهنگی با طرف لبنانی در بالاترین سطوح ادامه دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها