از لیالی ماه رجب باید بهرمند شد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجن گفت: مفلس کسی است که فردای قیامت می آید با اینکه اعمال عبادی زیادی انجام داده است و لکن دستش خالی است.
کد خبر: ۸۶۵۹۷۰۴
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الا سلام دهقانی در سالروز شهادت دهمین اختر آسمان امامت و ولایت امام هادی (علیه السلام) درجمع کارکنان سپاه ناحیه بروجن ضمن تسلیت شهادت امام هادی (علیه السلام) از خداوند خواست که در دنیا و آخرت ازپیروان راستین این امام باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد : طبق فرمایش پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله وسلم)در بعضی ایام (مانند ماه رجب و شعبان یا شب هایی مانند قدر ) نفحات رحمانی به سوی انسان می وزد که باید خود را در مسیر این نسیم ها قرار دهیم ، معلوم نیست که انسان ماه رجب آینده را درک کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بروجن به لیله الرغائب (شب جمعه اول ماه رجب) شب برآورده شدن حاجات اشاره کردند و اعمال این شب را برشمردند ، و گفت: که انجام این اعمال برای قیامت مفید است ، و زمانی که فرزند و مال و ... به کار انسان نمی آیند یک مونس و رفیق او را همراهی می کند وقتی از او می پرسد که تو که هستی ؟ جواب می دهد عبادت های شما در شب جمعه اول ماه رجب هستم.

وی در ادامه حدیثی از امام هادی (علیه السلام) مطرح کرد که فرموند دنیا بازار است عده ای در آن سود می کنند و عده ای جزء زیان کارانند.و روایتی هم از امیر مومنان (علیه السلام) ، که حضرت فرمودند : سزاوار نیست شکمی که با نان خورش مختصری سیر می گردد و انسان بخاطر آن خودش را به گناه و حرام بیندازد. و روایتی از پیامبر اعظم (ص) که فرمودند :مردم می دانید مفلس کیست ؟ هرکسی جوابی داد . پیامبر فرموند: مفلس یعنی کسی که فردای قیامت می آید با اینکه اعمال عبادی زیادی انجام داده است و لکن دستش خالی است ، به کسی فحش داده ، غیبت کسی را کرده ، حق کسی را ضایع نموده و باعث شده که ثواب همه اعمالش را به این افراد بدهند و دستش خالی بماند.

ارسال نظرات