به مناسب شهادت امام هادی علیه السلام:

مراسم ختم سوره مبارکه یس در سالروز شهادت امام هادی(ع)

در جوار مزار شهدای جعفرآباد مراسم ختم سوره مبارکه یس به همت حوزه مقاومت بسیج شهید دستغیب، پایگاه های مقاومت بسیج شهید خانعلیزاده و علپیور و کانون فرهنگی هنری سعادت برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۹۷۱۹
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، در این مراسم که عصر دوشنبه همزمان با سالروز شهادت امام هادی علیه السلام و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین باقری امام جمعه شهر جعفرآباد ضمن بیان حدیثی از امام هادی علیه السلام به بررسی ابعاد قرآنی سود و زیان در دنیا و آخرت پرداخت.

باقری گفت: طبق فرمایش امام هادی علیه السلام؛ دنیا مانند بازاری است که عده ای در آن سود و منفعت می کنند و عده ای نیز دچار زیان می شوند. کسی که به قواعد بازار وارد باشد برنده و کسی که قواعد بازار را بلد نباشد بازنده است و خداشناسی و احکام و معارف دین هم قواعد این بازار است.

قرآن کریم در سوره والعصر زیانکاران و کسانی را که سود می برند را به ما معرفی می کند و می فرماید: انسان همواره در حال زیانکاری و از دست دادن سرمایه عمر خود است، مگر کسانی که با ایمان و عمل صالح جلوی این خسارت را بگیرند و از فرصت عمر و دنیا برای دنیا و آخرت خود سود و توشه ای بردارند.

باقری در ادامه افزود: ایمان بدون عمل و عمل بدون ایمان فایده ندارد واین دو به منزله مغز و پوسته یک دانه هستند که اگر با هم کاشته شوند رویش خواهد کرد و گرنه هیچ محصولی نخواهند داد. کسانی که بدون عمل فقط به رحمت پروردگار امید بسته اند و کسانی که بدون ایمان فقط از روی تظاهر و ریا عملی انجام می دهند، هر دو زیانکارند.

امام جمعه جعفرآباد شهدا را از جمله کسانی دانست که در بازار این دنیا سود کردند و برنده شدند و با ایمان و عمل صالح به رستگاری حقیقی رسیدند و همواره در نزد پروردگار زنده اند و بر زندگی ما اثر می گذارند و مثل ستاره مسیر و راه هدایت و سعادت را برای ما روشن می کنند.

خبرنگار: وحید اصغری/ناحیه بیله سوار/حوزه شهید دستغیب جعفرآباد

ارسال نظرات
آخرین اخبار