معاون دادگستری اردبیل:

هشدار به گردانندگان فضاهای مجازی و شبکه‌ای اجتماعی

یوسف خدادادی گفت: هرگونه تبلیغات زودهنگام برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ممنوع است.
کد خبر: ۸۶۵۹۷۵۵
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از فارس، یوسف خدادادی اظهار کرد: تمام تبلیغات انتخاباتی در موعد تعیین شده انجام می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: هرگونه تبلیغات زودهنگام برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ممنوع است و هیچ کاندیدایی حق ندارد پیش از موعد قانونی تبلیغات انجام دهد.

خدادادی افزود: 8 صبح دوم اردیبهشت ماه تبلیغات کاندیدای مرحله دوم آغاز شده و تا 24 ساعت قبل از رای‌گیری ادامه پیدا می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: باید این تبلیغات در محدوده زمانی تعیین شده و در قواره مقررات و اخلاقی دینی و منطقی انجام شود چرا که بستر تبلیغات انتخاباتی جایی برای توهین تخریب اهانت و افترا نیست.

خدادادی با هشدار به برخی گردانندگان فضاهای مجازی و شبکه‌ای اجتماعی که به صورت غیرمجاز و نامتعارف به برخی اتهام‌زنی‌ها و تخریب چهره کاندیداها دست می‌زنند، افزود: چنین اقداماتی شرعا و قانونا حرام است و در صورت بروز با متخلفان با پیگیری‌های قانونی برخورد می‌کنیم.

وی گفت: ما در چارچوب قوانین و مقررات تعیین شده ایام تبلیغات انتخاباتی از کاندیداها و طرفداران آنها انتظار داریم به وظیفه خود عمل کرده و از هرگونه بی‌قانونی پرهیز کنند چرا که بازی کردن با آبروی افراد و اشخاص و توهین و افترا بستن به دیگران نه رفتار اسلامی است و نه منطقی به نظر می‌رسد که عده‌ای می‌خواهند به آن دامن بزنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ادامه داد: در مهلت قانونی تبلیغات نیز هیچ کاندیدایی حق ندارد به شکل غیرواقعی و خارج از عرف تبلیغات کرده و یا بخواهد کارناوال تبلیغاتی و شادی و هیجانات کاذب به راه اندازد بلکه تبلیغات در چارچوب مقررات تعیین شده و بایستی درست و منطقی به انجام برسد.

خدادادی یادآور شد: همچنان ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان اردبیل فعال است و تلاش می‌کنیم در دو حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با دو کاندیدایی که با هم رقابت می‌کنند و در پارس‌‌آباد و بیله‌سوار نیز رقابت دو کاندیدا بستر مناسب تبلیغات سالم و رقابتی مناسب را فراهم آوریم تا جلوی برخی تخلفات گرفته شود.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در این ستاد در صورت مشاهده تخلف نیز به سرعت با عاملان تخلفات برخورد می‌کنیم.

ارسال نظرات