وزیر ارتباطات گفت: آمادگی کامل دارم تا موارد بودجه ای شبکه ملی اطلاعات را شخصا پیگیری کنم زیرا این پروژه مهم ترین سوژه وزارت ارتباطات است.
کد خبر: ۸۶۵۹۷۹۱
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود واعظی در حاشیه همایش ICT و تحقق اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات پروژه بزرگی است که پیش بینی می شود برای تحقق آن ظرفیت زیرساخت ها تا دو سه برابر افزایش یابد، درباره ضرورت اقتصاد مقاومتی در امر این شبکه و برنامه های وزارت ارتباطات اظهار کرد: بلافاصله بعد از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی ستادی در وزارت ارتباطات تشکیل شد تا ر راستای پیاده سازی کامل اهداف این برنامه، سیاست گذاری های لازم را انجام دهد. 

وزیر ارتباطات درباره بودجه هم عنوان کرد: چون این موضوع مهم ترین سوژه این وزارتخانه است، همانطور که در سال 94 هم گفتم آمادگی دارم هر آنچه از منظر بودجه نیاز داشته باشد، آن را از بخش های دیگر تأمین کنم.

او درباره تغییر نام شورای عالی فناوری اطلاعات به شورای اجرایی فناوری اطلاعات نیز گفت:  این موضوع در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی بحث شد و تمامی شوراهای عالی با این نهاد حاکمیتی منحل شدند و اختیارات آنها به شورای عالی فضای مجازی منتقل شد. کلیه مباحث راهبری و سیاست گذاری شورای عالی فناوری اطلاعات هم حذف شد و به شورای عالی فضای مجازی منتقل گردید.

وی افزود: با این حساب دیگر ابهام موازی کاری این شورا با این نهاد حاکمیتی از بین می رود.

او در پاسخ به سوالی درباره تغییرات احتمالی در مجامع امروز مخابرات و رایزنی های دولت پیرامون این موضوع نیز گفت: هنوز خبر ندارم که در آن مجمع چه اتفاقی افتاده است.اما انشاءالله هر سه موضوع اصلاح اساسنامه، افزایش سرمایه و انتخاب اعضای هیات مدیره جدید تصویب می شود.

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده تلگرام در داخل ایران دارای نماینده است آیا این موضوع به گوش شما هم رسیده است؟، گفت: تا الان چیزی در این باره نشنیده ام که تلگرام دارای نماینده در ایران باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه راه اندازی CDN تلگرام در ایران به کجا رسید؟ نیز گفت: این مورد جزو وظایف بخش خصوصی است و در حال مذاکره با آن هستند. ما به عنوان دولت به هیچ عنوان نمی خواهیم شبکه اجتماعی ایجاد کنیم زیرا وظیفه ما نظارت است تا قوانین به شکل درستی اجرایی شود.

او افزود: اعتقاد داریم دانشگاه ها باید همت کنند و ما هم حمایت کنیم تا در داخل کشور تعدادی شبکه ارتباطی ایجاد شود.

واعظی درباره اینکه آیا نظارت های دولت مایه کم رونقی ابزارهای ارتباطی داخل نیست؟ هم عنوان کرد: قطعا ما هیچگونه محدودیتی در این زمینه ایجاد نمی کنیم. پیش از اینکه تلگرام راه اندازی شود شبمه پیام رسان بیسفون را داشتیم که کانال را برای اولین بار ایجاد کرده بود. اما وقتی تعداد کاربران این شبکه بومی از 2.5 میلیون گذشت با کندی هایی روبرو شد.

ارسال نظرات