خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود گفت: همه ما خط مقدم جبهه جهاد اقتصادی هستیم و باید تلاش کنیم و تکلیف مدار عمل کنیم و نباید شعارهای ما تغییر کند و به شعارهای اقتصادی تبدیل شود که خطرناک است.
کد خبر: ۸۶۵۹۸۵۰
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در دیدار نشست با فرماندهان پایگاه های بسیج کارگری حوزه الغدیر در اتاق جلسات سپاه شاهرود در سخنانی با تبریک سال نو و ماه رجب و با اشاره به نامگذاری سال (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) اظهار کرد: ان شالله در سالی که جلسه اول آن اقتصادی است اتفاقات خوبی در شهرستان رخ دهد و سال گذشته که مجموعه شهرستان و کسانی که در راس هستند درگیر مسائل مربوط به کارخانجات و امورات کارگری بودند امسال وضعیت خوبی را با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری داشته باشیم.

وی افزود: دشمن در ادامه دشمنی ها روش های مختلف را آزمایش و اجرا کرد که آخرین ترفند ورود از جنبه اقتصادی است که بحث تحریم ها بود اما اکنون تحریم ها هدفمند و هوشمند نداریم و رهبری فرزانه انقلاب از زمستان سال 90 جنگ تمام عیار اقتصادی را مطرح کردند.

دامغانی خاطر نشان کرد: تحریم با محوریت اقتصادی و به قول خودشان هوشمند نیاز به قرارگاه برای رصد هوشمندانه دارد چرا که آنها رصد می کنند کجا گشایش اقتصلادی می شود راهش را سد کنند و این جنگ اقتصادی است که دشمن براه انداخته است.

وی با بیان اینکه وقتی ما جنگ می گوییم حسابش تفاوت دارد تصریح کرد: این جنگ قرارگاه عملیاتی می خواهد و این قرارگاه هوشمند و در مسیر درست اقتصاد مقاومتی عمل و اقدام می کند و امسال باید از شعار و حرف و صحبت خارج شود و عمل گردد.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به ابزار لازمه در مجموعه کشور برای این جنگ گفت: در ابتدا باید مردم و مسئولین ما باور داشته باشند که جنگ اقتصادی است و این باور مانند دوران دفاع مقدس که مردم عینی می دیدند جنگ را و کمک می کردند تا پیروز شویم محقق شود.

وی عنوان کرد: امروز باید اقدام عملی در باوراندن جنگ اقتصادی در کشور توسط مسئولین و اثرگذاران جامعه صورت گیرد و در ادامه تاکتیک و روش مشخص اتخاذ شود که تنها راه نجات بخش ما در جنگ اقتصادی موضوع اقتصاد مقاومتی است و باید در فهم دچار مشکل نشویم و آنچه رهبری فرزانه انقلاب تبیین می فرمایند را ما بسط و گسترش دهیم.

دامغانی با بیان اینکه در بسیاری از حوزه ها و موارد مشکل ما حزبی و جناحی عمل کردن است افزود: وقتی در برنامه ای حزبی و جناحی عمل شود معمولاً جواب نمی دهد و امسال مسائل اقتصادی و مبارزه با فساد و رونق اقتصادی نباید با نگاه حزبی و جناحی دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید از اقتصاد مقاومتی بهره برداری جناحی و حزبی شود گفت: اگر اینگونه عمل کنیم از مسیر اصلی منحرف می شویم و ما با توجه به جامعه دینی و اسلامی که با شیوه و سازوکار غرب در تناقض است باید مراقبت کنیم که در مسیر غرب گرفتار نشویم که شکست می خوریم.

فرمانده سپاه شاهرود بیان کرد: هر جایی که ما در طول انقلاب متکی به مبانی دینی بوده ایم و نگاه به داشته های غرب نداشتیم و تمام نگاه ما به غرب نبود موفق بودیم و آنجا که تولید بومی نداشتیم چه اقتصادی و چه فرهنگی در دامن غرب بودیم و ضرر کردیم و موفق نبودیم.

وی اظهار کرد: پیشرفت و موفقیت ما آنجا بود که عده ای تکلیف مدار با اتکا به داشته های علمی درونی کار کردند و موفق شدیم مانند انرژی هسته ای، و در طول این 37 سال نمونه ای نداریم که ما با اتکا به غرب و داشته های او عمل کردیم و موفق شدیم و پیشرفت نمودیم.

دامغانی تاکید کرد: نگاه اول ما در اقتصاد این است که باید از ظرفیت درونی و نگاه به پتانسیل داخلی و تعامل جهانی حرکت کنیم و فقط یک نگاه کوتاه مدت تعاملی به جهان نداشته باشیم و درون را کنار بگذاریم که آسیب جدی می بینیم.

وی افزود: همه باید کمک کنیم و امسال به کمک دولت در حوزه اقتصادی برویم تا رضایت مندی مردم از اقتصاد را محقق کنیم چرا که این رضایت مندی از نظام را شامل می شود.

دامغانی گفت: همه ما خط مقدم جبهه جهاد اقتصادی هستیم و باید تلاش کنیم و تکلیف مدار عمل کنیم و نباید شعارهای ما تغییر کند و به شعارهای اقتصادی تبدیل شود که خطرناک است.

وی با بیان اینکه باید همه کمک کنیم ادامه داد: باید مبنای دین و اسلام را مد نظر داشت و در عرصه جهاد اقتصادی وضعیت مناسبی ایجاد کرد و این نیاز به تغییر فکر ها دارد تا تولید بالا رود و محصولات با کیفیت بالا تولید شود.

فرمانده سپاه شاهرود خاطر نشان کرد: باید قوانین اقتصادی ، فرهنگ اقتصادی، مدیریت های اقتصادی ما اصلاح شود و به سمت اقدام و عمل و جهادی سوق داده شود که موفق خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها