نماینده مردم مشهد در مجلس بابیان اینکه دولت به‌صورت دقیق به مردم اعلام نکرده‎ که اعضای این هیئت چه کسانی هستند گفت: طبق اطلاع ما اعضای هیئت نظارت بر برجام خود مجری و از تیم هسته‎ای و مدافع برجام هستند، که ما نسبت به این اقدام رئیس جمهور اعتراض داشتیم.
کد خبر: ۸۶۵۹۹۴۲
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در رابطه با عملکرد هیئت نظارت بر برجام اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نامه به رئیس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام امر به تشکیل یک هیئت نظارت بر اجرای برجام داشتند که افراد این هیئت قوی و آگاه و هوشمند باشند تا نظارت بر اجرای برجام را به دست بگیرد و بر اساس منافع ملی، نامه رهبر معظم انقلاب، قانون مجلس و محتوای برجام کار کند.

کریمی قدوسی عنوان کرد: تحلیل‎ها و برآوردهای ما در کمیسیون امنیت ملی این بود که این هیئت بایستی از جمعی انتخاب شوند که مجری نباشند چراکه این افراد باید بر عملکرد مجریان نظارت داشته باشند؛ اگر قرار باشد مجری خود ناظر باشد طبیعتا نمی‎تواند به موقع نسبت به تهدیدات ناشی از این اجرای برجام به دولت و ملت گزارش دهد و اطلاع رسانی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دولت به صورت دقیق به مردم اعلام نکرده‎ که اعضای این هیئت چه کسانی هستند گفت: آقای روحانی نیز پیش دستی کردند و هیئتی را به مقام معظم رهبری معرفی کردند که طبق اطلاع ما این افراد خود مجری و از تیم هسته‎ای و مدافع برجام هستند، که ما نسبت به این اقدام رئیس جمهور اعتراض داشتیم؛ حتی شخص رئیس‌جمهور با رفتن یکی از اعضا به این هیئت خودداری می‎کند.

کریمی قدوسی گفت: کمیسیون امنیت ملی باید مبتنی بر قانون مجلس جلسات خود را تشکیل می‎داد که به علت اینکه آقای بروجردی در مرحله دوم انتخابات قرار دارد، بعد از انتخابات حتی یک جلسه نیز تشکیل نداده ‎است.

وی با بیان اینکه ما در مجلس نسبت به گزارش هیئت و همین‌طور کمیسیون مرتب تذکر داده و همچنان هم پیگیر هستیم افزود: با توجه به اینکه 6 ماه اول اجرای برجام گذشته وظیفه کمیسیون امنیت ملی این است که تحقیق کند، سند بخواهد و گزارش تهیه کرده و بازدید کند و به مجلس نیز ارائه گزارش دهد و در صحن قرائت کند تا به اطلاع عموم برساند چه اتفاقی افتاده است حتی گزارش آن هیئت نظارت بر برجام را نیز باید بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خاتمه یاد‎آور شد: آقای روحانی که خود از اعضای این هیئت است هیچ‌گونه عکس العمل قاطعی تاکنون نسبت به نقض تحریم‎ها از خودش نشان نداده و مجلس نیز در این زمینه کوتاهی می‎کند.
ارسال نظرات