مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستبافت ایران در تهران

بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستبافت ایران که شهریورماه امسال در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۹۹۹۴
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستبافت ایران که شهریورماه امسال در تهران برگزار می‌شود، و فعالان این حوزه می‌توانند در این نمایشگاه حضور یابند.

سیدمحسن جعفری افزود: مرکز ملی فرش هزینه غرفه‌های نمایشگاه‌های خارج از کشور از 40 تا 70 درصد را تامین می‌کند در نتیجه از تجار فرش و دست‌اندرکاران این حوزه انتظار می‌رود در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور یافته و زمینه‌های لازم برای به فروش رفتن فرش استان زنجان را در بازارهای خارجی فراهم کنند.

وی اظهار داشت: وضعیت صادرات فرش زنجان از مبدا تولید میزان قابل قبولی نمی باشد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت و تجارت استان زنجان در مورد صادرات فرش استان زنجان در سال 94 افزود: سال قبل کالای فرش به ارزش 10 میلیون و 838 هزار دلار از گمرک استان زنجان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 7 درصد کاهش داشته است.

سیدمحسن جعفری از صادرات ۱۰ میلیون و ۸۳۸ هزار دلاری فرش از گمرک در سال ۹۴ خبر داد و گفت: میزان صادرات فرش در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷ درصد کاهش داشته است.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان و گفت: با توجه به قدمت بافت فرش در مناطق شهری و روستایی استان زنجان و کیفیت بافت آن ضروری است تا نسبت به حمایت از برند بومی فرش خود در بازارهای داخلی و خارجی اقدامات عملی انجام دهیم.

جعفری با بیان اینکه عمده کشورهای هدف صادراتی فرش از استان زنجان مربوط به کشورهای حوزه خلیج فارس، آلمان، چین، روسیه و ژاپن بوده است، بیان کرد: چین، ژاپن و روسیه از جمله کشورهایی هستند که مشتری اصلی فرش دستبافت و عمدتا ابریشم استان زنجان به شمار می‌روند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان کشورهای حاشیه خلیج فارس، آلمان، ایتالیا و لبنان را از دیگر کشورهای مشتری فرش پشمی استان زنجان دانست و گفت: امیدواریم در دوران پساتحریم بتوانیم مشتریان خود در کشورهای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را به دست آوریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار