مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان:

نقش کلیدی آموزشهای مهارتی در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی

آموزشهای مهارتی در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی نقش کلیدی و محوری دارد.
کد خبر: ۸۶۶۰۰۴۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: نقش آموزشهای مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری است که با ارائه آموزش با کیفیت، رونق تولید داخلی و اشتغال پایدار را به ارمغان خواهد آورد.

قاسم صیادی افزود: این آموزش ها به دلیل توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقای توانمندی های فنی به عنوان یکی از ارکان اساسی در برنامه های توسعه ای و به ویژه توسعه اقتصادی محسوب می شود.

وی اظهار داشت: یادگیری این مهارت ها می تواند در دستیابی به اهداف توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک شایانی نماید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان افزود: آموزش در تولید و انتقال فناوری، فعالیت های دانش بنیان و جدید علمی، ایجاد توان کارآفرینی و افزایش توانایی های عامل های تولید، از جمله ابعاد تأثیرگذار بر روند توسعه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه باید بر این نوع آموزش ها توجه خاصی داشت، گفت: برای مشاهده پیشرفت در سطح جامعه، باید گسترش این مهارت ها در بین مردم نیز مورد توجه قرار گیرد، چرا که این فنون تلفیقی از علم، فن و هنر و عامل مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه حجم بالای بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی مشاهده می شود، گفت: آموزش های مهارتی اهمیت و نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری ایفا می کنند و در شرایط کنونی یکی از مهم ترین راه های اشتغالزایی اصولی و حل معضل بیکاری توجه ویژه به مقوله آموزش فنی و حرفه ای است.

صیادی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری با نام گذاری سال جدید به عنوان « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل » گفت: اقتصاد مقاومتی در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف کننده یک کشور قرارمی گیرد که منفعل نیست و در مقابل سلطه، ایستادگی کرده و سعی درتغییر ساختارهای اقتصادی موجود و بومی سازی آن بر اساس جهان بینی دارد.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای زنجان افزود: در همین راستا ضروری است نگرش مردم از فرهنگ کارجویی به کارآفرینی تغییر یابد و تقویت تجهیزات مراکز فنی‌ و حرفه‌ای برای آموزش نیز گام بلندی برای تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.

ارسال نظرات