گروه جهادی "شمس‌الشموس" در منطقه اروندکنار استان خوزستان در حوزه عمرانی مانند ساخت حمام، سرویس بهداشتی، دیوارکشی، موزاییک‌کاری، رفع مشکلات فنی برق و آب فعالیت کردند.
کد خبر: ۸۶۶۰۰۶۳
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین مسلمی، مسئول گروه جهادی شمس‌الشموس در گفتگو با خبرنگار این واحد خبری گفت: قبل از نوروز 95 یک گروه تحقیق برای شناسایی افراد محروم و فقیر اعزام شدند و 5 روز قبل از آغاز سال نو به همراه 68 دانش‌آموز مسجد امام محمدباقر(ع) شهرری به روستای "ابوفلفل" وارد شدیم.
وی می‌افزاید: بیشتر کارهای گروه جهادی شمس‌الشموس در منطقه اروندکنار در حوزه عمرانی است و در این اردو سعی کردیم برخی از مشکلات خانه‌های محروم را با ساخت حمام، سرویس بهداشتی، دیوارکشی، موزاییک‌کاری، مشکلات فنی برق و آب حل کنیم تا گامی برای امیدوار کردن آنها به زندگی برداریم.
مسئول گروه جهادی شمس الشموس بیان کرد: کارهای جهادی این گروه در نوروز 94 در جزیره مینو انجام شد و در تابستان نیز به ایلام و کرمانشان نیز اعزام شده‌ایم.

وی عنوان کرد: جنگ تحمیلی کشاورزی و نخلستان‌های منطقه اروندکنار را نابود کرده است و فقط کسانی که توانمندی دارند برای کار به دریا می‌روند، به نظر می‌رسد مهم‌ترین مشکل مردم این روستا بیکاری است و در آینده باید زمینه اقدامات اقتصادی در این روستا فراهم شود.
سردار محمدرضا نقدی فرمانده قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی کشور که در جمع جهادگران حاضر شده بود با جهادگران نوجوان بسیجی به گفت‌وگو پرداخت و از وضعیت آنان مطلع شد.

وی همچنین از بومیان حاضر در جمع نیز درباره وضعیت اشتغال مردم و نحوه کسب درآمد آنها صحبت کرد.

نقدی با بیان اینکه در گذشته گروه‌های جهادی خوزستان به این منطقه آمده و حسینیه و مسجد در منطقه اروندکنار ساخته بودند گفت: هر چند روستاهای این منطقه کمی پراکنده هستند و کار سخت است اما همه این مشکلات با اقدامات جهادی و روحیه بسیجی جوانان برطرف می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه در بسیج با اشاره به صید انواع ماهی دریا در منطقه اروندکنار به پرورش ماهی‌های دریا در نهرها تأکید کرد و اظهار داشت: باید در این منطقه حوضچه پرورش ماهی دریا احداث شود و اگر این حوضچه تا سال آینده جواب داد در سال بعد برای توانمند کردن مردم در این حوزه اقداماتی انجام شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: مهم‌تر از خانه‌سازی در مناطق محروم، توانمند کردن مردم است. اگر مردم توانمند شوند خود خانه می‌سازند و اقدامات اردوهای جهادی باید بیشتر به سمت و سوی تحقق اقتصاد مقاومتی و توانمند کردن مردم باشد.

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات