خبرهای داغ:
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با پیش‌بینی رشد 10 درصدی حضور دانشجویان این دانشگاه در مراسم اعتکاف امسال نسبت به سال گذشته، از راه‌اندازی یک کانال تلگرامی از سوی این نهاد برای ارائه مطالب و معارف موردنیاز به دانشجویان معتکف خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۰۰۹۵
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

حجت‌الاسلام و ‌المسلمین عبدالباری جوانمردزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف در دانشگاه آزاد اسلامی استان، اظهار کرد: امسال نیز همانند سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در تمام واحدهای دانشگاهی آزاد در استان اعم از شوشتر، اهواز، امیدیه، بهبهان، رامهرمز، ایذه، ماهشهر و ... برگزار می‌شود.

وی افزود: در واحدهای دانشگاهی که دارای مسجد هستند، دانشجویان دختر در مسجد دانشگاه و دانشجویان پسر در مساجد سطح شهر مستقر می‌شوند؛ سال گذشته حدود 2 هزار نفر برای حضور در این مراسم ثبت‌نام کردند و امسال با توجه به تأکید معاونت فرهنگی سازمان مرکزی و همچنین معاونت فرهنگی‌سیاسی نهاد رهبری و تمهیدات ایجادشده، پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد رشد 10 درصدی داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به این‌که هنوز آمار دقیقی از میزان ثبت‌نام گردآوری نشده است، گفت: با توجه به این‌که ثبت‌نام از علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم تا پایان هفته ادامه خواهد داشت، تا شنبه آینده رقم قطعی ثبت‌نام مشخص می‌شود؛ البته بعضی از واحدها پیش‌بینی قطعی از ثبت‌نام امسال را اعلام کرده‌اند که به‌طور مثال تعداد دانشجویان معتکف در واحد شوشتر حدود 500 دانشجوی دختر و 100 دانشجوی پسر و در واحد بهبهان حدود 150 دانشجوی دختر و 20 دانشجوی پسر است.

جوانمردزاده در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این مراسم، تصریح کرد: امسال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یک کانال تلگرام برای معتکفین تدارک دیده است تا دانشجویان بتوانند از طریق این سیستم مطالب و معارف موردنیاز خود را دریافت کنند؛ همچنین بروشورهایی حاوی مطالب مفید تدوین شده است؛ یک مسابقه کتابخوانی نیز از کتاب "سنت حسنه اعتکاف" تدوین حسین مقدسی امیری برای معتکفین مرکز اهواز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای سخنرانی، تشکیل حلقه‌های معرفتی، توزیع ویژه‌نامه‌های معرفتی در هر روز شامل برخی مسابقات، برگزاری نماز جماعت در نوبت‌های پنج گانه و تشریح برخی احکام بین نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در ایام اعتکاف است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در خصوص وضعیت آموزشی دانشجویان معتکف در روز شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه، با اشاره به این‌که بیشتر کلاس‌های دانشجویان در در روزهای میانی هفته برگزار می‌شود، گفت: با این وجود با توجه به بخشنامه ابلاغ‌شده از سوی سازمان مرکزی مبنی بر موجه‌نمودن غیبت در صورت حضور در مراسم اعتکاف، اگر استادی غیبت وارد کند گواهی مبنی بر حضور دانشجو در مراسم اعتکاف به او ارائه و این مشکل برطرف می‌شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها