پیش‌بینی "بسیج" از اشتباه فاحش بهارستانی‌ها درست از آب درآمد
مصوبه دیروز مجلس بهانه خوبی به حامیان دولت داد تا موضوع حذف یارانه نقدی را گردن منتقدان دولت بیاندازد.
کد خبر: ۸۶۶۰۰۹۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
خبرگزاری بسیج _ گروه اقتصادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج مصوبه دیروز مجلس بهانه خوبی به حامیان دولت داد تا موضوع حذف یارانه نقدی را گردن منتقدان دولت بیاندازد.

مجلس با وجود مخالفت حدود 70 نماینده، طرحی را تصویب کرد که طبق آن یارانه نقدی سه دهک درآمدی حذف خواهد شد. جدای از ابهامات فراوان مصوبه دیروز مجلس، بهره‌برداری دولت و رسانه‌های حامی دولت از این مصوبه پرابهام قابل پیش‌بینی بود و رسانه‌های اصلاح‌طلب به وبی از گاف مجلس در این زمینه استفاده کردند. 

خبرگزاری بسیج دیروز به مجلس در این زمینه هشدار داد اما حتی اظهارات فرهنگی عضو هیات رئیس مجلس در این‌باره نتوانست از شدت پروپاگاندای دولتی‌ها بکاهد!

فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس در یک افشاگری اعلام کرد که دولتی در کمیسیون موافق حذف یارانه و در تریبون عمومی مخالف آن هستند اما رسانه‌ها بدون توجه به این مساله تیتر "مخافت دولت با حذف یارانه نقدی" را برگزیدند تا بتوانند هزینه حذف یارانه نقدی را بر دوش مجلس شورای اسلامی بیاندازند.

عضو هیأت رئیسه مجلس در این باره گفت: در این چند روز بداخلاقی‌های متنوعی از سوی دولت در چارچوب بررسی لایحه بودجه ۹۵ در مجلس شاهد بودیم، زیرا در کمیسیون تلفیق موضوعی را پیگیری اما در تریبون با آن مخالفت می‌کردند.

محمدحسین فرهنگی، با تاکید بر اینکه مصوبه مجلس درباره یارانه‌بگیران پردرآمد سال پیش نیز در مجلس تصویب شده بود، خاطرنشان کرد: امسال فقط شرایط پردرآمدهای حذف شده از فهرست یارانه‌بگیران مشخص شد. عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مصوبه مجلس هیچ اعداد و ارقامی وجود ندارد و اعلام آن از سوی برخی رسانه‌ها اشتباه است.

وی از بداخلاقی‌های متعدد از سوی دولت در چند روز اخیر سخن گفت و تصریح کرد: ما همان موضوعی را مطرح کردیم که دولت در کمیسیون تلفیق پیگیری می‌کرد اما دولتی‌ها در تریبون و رسانه‌ها اعلام کردند که ما مخالف مصوبه مجلس بودیم.

فرهنگی با تاکید بر اینکه حذف 24 میلیون از یارانه‌بگیران اصلاً در مصوبه مجلس وجود ندارد، گفت: به‌عکس، در مصوبه آمده است کسانی که به ناحق یارانه‌شان از سوی دولت قطع شده است باید به فهرست یارانه‌بگیران اضافه شوند. وی با یادآوری اینکه در سال 94 دولت یارانه برخی را که درآمد اندکی داشتند قطع کرد، بیان داشت: طبق این مصوبه همه آنها باید برگردند و یارانه آنها را که درآمد بالای 3 میلیون در ماه دارند قطع کنند.

مجلس چه می‌کرد؟

مجلس در مصوبه اخیر تنها کاری که کرده معیارهای حذف را مشخص کرده و دولت نیز با هجمه رسانه‌ای اینگونه القا کرد که مجلس خواهان حذف یارانه نقدی و دولت مخالف است.

 اوج کار دولت مخالفت سخنگوی دولت پشت تریبون مجلس بود در حالی که همه می‌دانند مسوولان دولت یازدهم بیشترین مخالفت را با پرداخت یارانه نقدی دارند.

مصیبت عظما و مزحرف خواندن یارانه و همچنین تبلیغات اختناق‌گونه برای انصراف مردم از یارانه نقدی نشان می‌دهد مسوولان دولت یازدهم هیچ تمایلی به پرداخت یارانه نقدی ندارند اما از تبعات سیاسی و تبلیغاتی آن می‌ترسند.

دولت از 14 ماه پیش حذف مردم از لیست یارانه‌ها را آغاز کرده بود و در بودجه 94 نیز این موضوع پیش‌بینی شده بود. مجلس سال گذشته برای تعیین تکلیف یارانه‌ها از دولت لایحه خواست و همان لایحه را بدون کم و کاست تصویب کرد و مسوولان نتوانستند مسوولیت حذف یارانه نقدی را به گردن مجلس بیاندازند اما امسال اوضاع فرق کرد و مجلس در دام دولت افتاد.

 امسال مجلس به جای درخواست لایحه خود یک طرح پر اشکال و پر ابهام داد و با وجود اینکه دولتی‌ها قلبا با آن موافق بودند در صحن علنی خود را مخالف نشان داد تا خوراک خوبی به رسانه‌ها بدهد. مجلس می‌توانست همان تبصره سال گذشته بودجه 94 را تمدید کند اما این کار را نکرد تا هجمه رسانه‌ای شکل بگیرد.

در زیر می‌توانید تصویر صفحه نخست روزنامه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت را مشاهده کنید. تیترهای جهت‌دار آنها از مصوبه دیروز مجلس قابل پیش‌بینی بود:












ارسال نظرات