سردار پاکپور گفت:برای مردم کشور این رزمایش نمایش اقتدار و جدیت سپاه برای تامین امنیت مردم است؛ پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه "آمادگی نظام برای همکاری با کشورهای همسایه در مقابله با پدیده ی شوم تروریسم" است.
کد خبر: ۸۶۶۰۱۰۳
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

سردار محمد پاکپور در گفتگو با خبر نگار خبر گزاری بسیج در حاشیه دومین روز از رزمایش پیامبر اعظم با اشاره به این مطلب که نیروی زمینی سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور و گزینش واژه امنیتی برای این رزمایش اظهار داشت: هدف از برگزاری این رزمایش امنیتی با نام پیامبر اعظم(ص)، حفظ آمادگی رزمی یگان‌های منطقه است، استان سیستان و بلوچستان در منطقه ای امنیتی قرار گرفته است به همین دلیل این رزمایش نامی امنیتی به خود گرفته است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: در منطقه ی جنوب شرق کشور سالیان سال استکبار جهانی و سرویس های امنیتی تلاش می کردند تا این منطقه را جولانگاه عناصر ضد انقلاب و شرور کنند تا سال 88 و 89 تقریبا همینطور بود و شاهد اقدامات تروریستی در منطقه بودیم تا اینکه ماموریت تامین امنیت در منطقه به نیروی زمینی سپاه سپرده شد.
 

 

وی افزود : با راهبردهای مختلفی که برای تامین امنیت در منطقه داشتیم و راهبرد های اساسی، بر آن شدیم تا تامین امنیت با حمایت و پشتیبانی سپاه پاسداران به دست مردم منطقه سپرده شود .
سردار پاکپور ارزیابی و تست نیروها ی بسیجی را از دلایل مهم برگزاری این رزمایش در استان عنوان کرد و گفت: لازم است برای هماهنگی بیشتر نیروها اینگونه رزمایش ها برگزار شود.
وی با تاکید بر این نکته که در این رزمایش  کلیه نیروهای بومی سازماندهی شده  وعلاوه بر بسیجیان در منطقه تیپ‌ها و لشکرهای نزسا و یگان صابرین هم  در این رزمایش شرکت خواهند داشت
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت : این رزمایش در روز اول در منطقه سراوان  اجرا شده و روز دوم نیز در میرجاوه برگزار در حال بر گزاری می باشد  و روز سوم نیز شاهد تجمع بزرگ فرماندهان بسیج و یگانهای شرکت کننده در زاهدان خواهیم بود

 

فرمانده نیروی زمینی پیام رزمایش پیامبر اعظم را  "توسعه همه جانبه ی منطقه در سایه امنیت پایدار"بر شمرد  و بیان کرد: توسعه  قطعا در سایه امنیت بوجود می آید؛  منطقه جنوب شرق کشور سالیان سال در دوران رژیم طاغوت محروم نگه داشته شده و آنچنان سطح محرومیت بالا بوده که بعد از 37 سال هنوز نتوانستیم این توسعه و محرومیت را به حدی برسانیم که مردم از یک زندگی شرافتمندانه بهرمند شوند.
وی با بیان اینکه توسعه منطقه در سایه امنیت محقق می شود اضافه کرد: زمانیکه توسعه ایجاد شود حتما بیکاری، فقر، بی سوادی کاهش پیدا خواهد کرد و همه ی این موارد در سایه امنیت اتفاق خواهد افتاد.
 
وی نمایش اقتدار و جدیت سپاه برای تامین امنیت مردم  را یکی دیگر از اهداف رزمایش عنوان  و اظهارداشت : اقدامات اساسی از سوی نیروی زمینی سپاه در سالهای حضور در منطقه صورت گرفته است که مردم از آنها بی خبر هستند و در این رزمایش می توانیم گوشه ای از آن را به مردم نشان دهیم.
سردار پاکپور تاکید کرد: برای مردم کشور این رزمایش نمایش اقتدار و جدیت سپاه برای تامین امنیت مردم  است؛  پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه "آمادگی نظام برای همکاری با کشورهای همسایه در مقابله با پدیده ی شوم تروریسم" است.
 

ارسال نظرات