فرمانده منطقه مرکزی پدافند هوایی شهید نصر اصفهان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با معنویت و تقویت اعتقادات در راه افزایش توان دفاعی کشور گام بر می‌دارد.
کد خبر: ۸۶۶۰۱۵۰
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: امیر سرتیپ اباذر جوکار، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارتش در استان یزد اظهار داشت: ارتش از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و حتی عده‌ای در اوایل انقلاب شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) در آن زمان با نگاه مدبرانه‌ و بلندمدتی که نسبت به امور کشور داشتند، خواستار ماندگاری ارتش و استقلال و قدرت آن شدند و همین ارتش نیز توانست به خوبی از عهده مسئولیت‌های خود برآید.

جوکار با اشاره به 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: زمانی که امام خمینی (ره)، اعلام کردند که ارتش باید با قوت باقی بماند، ارتشی‌ها به خیابان آمدند و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند و از آن سال به بعد، 29 فروردین به نام روز ارتش نامگذاری شد.

وی خاطرنشان کرد: ارتش هم در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی‌های بی‌نظیری کرد و در غائله کردستان، خوزستان و .... نقش تعیین کننده‌ای ایفا کرد.

فرمانده منطقه مرکزی پدافند هوایی شهید نصر اصفهان یادآور شد: وجه تمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران با سایر ارتش‌های جهان، برخورداری از روحیه قوی معنوی در میان ارتشیان است و ارتش جمهوری اسلامی ایران با معنویت و تقویت اعتقادات در راه افزایش توان دفاعی کشور گام بر می‌دارد.

جوکار ادامه داد: ارتش با فعالیت حوزه عقیدتی سیاسی امروز به نقطه قوت رسیده و جرأت می‌توان معنویت را وجه تمایز ارتش ایران با سایر ارتش‌های جهان دانست.

وی تاکید کرد: دشمن از این موضوع آگاه است و از سوی دیگر از قدرت ارتش ایران مطلع است به همین دلیل از همان اوایل انقلاب تاکنون به دنبال جدا کردن ارتش از بدنه انقلاب بوده و در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نیز همراه با برخی عناصر داخلی، شعار انحلال ارتش را سر می‌داد.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در یزد به دلیل نداشتن یگان واحد در ارتش، تا حدی نیروهای ارتشی مغفول مانده‌اند، اظهار داشت: بازنشستگان ارتش از دوران قبل، مورد تکریم و توجه ارتش هستند ضمن اینکه استان‌های یزد و چهار محال و بختیاری زیر نظر ارتش اصفهان مورد توجه قرار دارند.

وی عنوان کرد: هر سال در روز ارتش، مراسم‌های گرامیداشتی برای خانواده شهدا و ایثارگران ارتش برگزار می‌شود که امسال این برنامه به منظور قدردانی و تجلیل از فعالان این عرصه در استان یزد نیز برگزار شد.

فرمانده منطقه مرکزی پدافند هوایی شهید نصر اصفهان تاکید کرد: رشادت‌ها و دلیری‌های نیروهای یزدی ارتش هرگز از اذهان پاک نخواهد شد و امیدواریم با توجه به اینکه در استان یزد یگان واحد ارتش وجود ندارد، بتوانیم حق خانواده‌های شهدا را به درستی ادا کنیم.

در این مراسم که در بنیاد نخبگان یزد برگزار شد، از خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارتش و بازنشستگان ارتشی استان یزد با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

فارس/

ارسال نظرات