این کتاب که توسط نشر ثالث منتشر شده است. شامل گفت‌وگوی محسن فرجی و اردوان امیری‌نژاد با
کد خبر: ۸۶۶۰۱۷۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

کتاب تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران پس از جواد مجابی(مویسنده روزنامه‌ی اطلاعات وکارمند دادگستری رژیم پهلوی) ، سیمین بهبهانی(شاعر منحرف و ضد انقلاب)، شمس لنگرودی(حامی کودتای مخملی 88 و سراینده‌ی شعری به یاد ندا آقاسلطان) و لیلی گلستان(عضو قانون ساواکی نویسندگان) به سراغ محمد‌علی سپانلو رفت.

این کتاب که توسط نشر ثالث منتشر شده است. شامل گفت‌وگوی محسن فرجی و اردوان امیری‌نژاد با محمدعلی سپانلو است. «تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران» مجموعه کتبی است به دبیری محمدهاشم اکبریانی که به شرح خاطرات و زندگی نویسندگان، شاعران و مترجمانی می پردازد که هر کدام در سوابق خود مخالفت و گاه دشمنی با نظام اسلامی را یدک می کشند.

لازم به ذکر است سپانلو از شاعران و نویسندگان سکولاری بود که حمایت رسمی از کاندیداهای 2 سازمان تروریستی «چریک‌های فدایی خلق» و «مجاهدین خلق» (منافقین) در اولین دوره انتخابات مجلس را در کارنامه‌ی خود دارد. او همچنین از اعضای اصلی کانون ضد انقلاب و غیر قانونی نویسندگان هم بوده است. کانونی که خود سپانلو در خصوص عدم اعتقاد آن به ولایت فقیه گفت:« کانون نویسندگان اگر به ولایت فقیه معتقد باشد دیگر وجود نخواهد داشت !!!» لازم به ذکر است که او از جمله حاضرین کنفرانس ننگین برلین نیز بوده است!

همچنین گفتنی است که نشر ثالث همان انتشاراتی است که پیشتر به چاپ کتاب شاعر ضد دین و ضد انقلاب «اسماعیل خویی» اقدام کرده بود.همچنین انتشار آثار یغما گلرویی ( شاعر ترانه‌های شاهین نجفی) نیز از سوی این انتشارات صورت گرفته است. پس از سال 88 این انتشارات بسیاری از کتبی که شامل افکار افراطی اصلاح طلبان و حامیان کودتا بود دوباره به چاپ فرستاد.

ارسال نظرات