خبرهای داغ:
در نشست ساماندهی شئونات فرهنگی آذربایجان شرقی مطرح شد؛

کار فرهنگی وظیفه نهادهای فرهنگی/از قافله فرهنگ عقب هستیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست شئونات فرهنگی استان با محوریت اعتکاف کار فرهنگی را مهمترین وظیفه نهادهای فرهنگی دانست.
کد خبر: ۸۶۶۰۲۲۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از خبرنگار صدا و سیما، حجت الاسلام عظیمی گفت: ترویج باورهای دینی یکی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری است که بارها در فرامایشات خود به این موضوع تاکید داشته اند.

وی افزود: دستگاه هایی همچون فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی و صدا و سیما که یدک اسلامی بودن را در نام ارگانشان با خود می کشند وظیفه جاری کردن فرهنگی اسلامی برایشان بیشتر از بقیه نهاد ها است که باید این وظیفه خود را به بهترین نحو عملی کنند.

حجت الاسلام عظیمی یا اشاره به قرارگرفتن در ماه رجب و فرا رسیدن ماه های شعبان و رمضان بیان کرد: این ماه های الهی فرصتی ایجاد کرده اند تا بتوانیم به نحو احسن احکام اللهی را در جامعه با برنامه های جذاب در جامعه جاری کنیم.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در روزهای اعتکاف گفت: سال گذشته در 120 مسجد استان مراسم اعتکاف برگزار شده که امسال هم 131 مسجد آماده ثبت نام و پذیرای معتکفان شده است مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزاری مباحث گفتمان و حلقه های بصیرت – بحث های قرآنی – و پرداختن به مدافعان حرم را از برنامه های اعتکاف امسال در مساجد اعلام کرد و از صدا و سیما خواست تا برای فرهنگ سازی در این زمینه کوتاهی نکند.


مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این نشست هم افزایی و تعامل نهادهای فرهنگی را بهترین راهکار موفقیت در کار فرهنگی دانست و گفت: کار فرهنگی کاری حساس و زمانبر است که باید نهادهای فرهنگی با یکپارچگی و هدفمند سازی برنامه های خور به طور جدی وارد عمل شوند چرا که امروز حورزه فرهنگ مورد حمله دشمنان قرار گرفته و نیاز به کار عملی دارد.

لطیفی از راه اندازی شورای معارف در مرکز برای ساماندهی کارهای مذهبی و فرهنگی در صدا و سیمای استان خبر داد و گفت: هرچه در کار دینی و فرهنگی تلاش کنیم باز هم از قافله عقب هستیم.

وی با اشاره به برنامه های ایام اعتکاف صدا و سیمای استان افزود: ضبط و پخش برنامه های احکام اعتکاف ار واحد های مختلف صدا و سیما- پخش مستند حضور جوانان در اعتکاف- پخش برنامه های مختلف زنده رادیویی و تلویزیونی از مراسم و تولید گزارش های خبری محتوایی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها