فرماندار بویراحمددر نشست خبری با اصحاب رسانه
فرماندار بویراحمد در نشست خبری تجلیل از خبرنگاران فعال کمیته اطلاع رسانی انتخابات به سئوالاتی پیرامون انتخابات 94، اقتصاد مقاومتی و تغییر مدیران پاسخ داد.
کد خبر: ۸۶۶۰۲۴۵
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
سید محمد کاظم نظری ظهر امروز در نشست تجلیل از خبرنگاران ستاد برگزاری انتخابات شهرستان بویراحمد با سال ۹۵ با تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رجب به مسئله انتخابات این حوزه در سال 94اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ انتخابات مهم، دشوار و سرنوشت‌سازی را برگزار کردیم که به خوبی به اتمام رسید.

در انتخابات بی طرف بودیم

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که انتخابات ۹۴ یک انتخابات سالم با حداقل تخلفات ممکن بود، اظهار کرد: بزرگان نظام در راس همه آن‌ها حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر سالم برگزار شدن انتخابات تاکید موکد داشتند.

فرماندار بویراحمد با تأکید بر این موضوع که در مسئله انتخابات بی طرفی و توجه به مر قانون را از اهم برنامه های خود قرار دادیم، بیان کرد: در شهرستان بویراحمد داوران بی‌طرف بودند وحضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان تاکید ویژه ای بر صحت و سقم انتخابات و بی طرفی در انتخابات و پیگیری شکایات کاندیداها داشتند.

تخلفات این دوره نسبت به دوره ای قبل کمتر بود

 نظری تخلفات در انتخابات این دوره را کمتر از ادوار گذشته دانست و افزود: سخنان رئیس دادگستری به عنوان دستگاه بی‌طرف در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گواه سالم برگزار کردن انتخابات در این حوزه بود.


وی با تاکید بر اینکه گواه و شاهد ما در سالم برگزار کردن انتخابات دستگاه‌های امنیتی بودند که بر همه مسائل اشراف داشتند، گفت: ناظران شورای محترم نگهبان و بازرسان تمامی صندوق‌های رای را شمارش کردند و در پنج آیتم به عنوان داور انتخابات بویراحمد را بررسی کردند.

انتخابات تمام شد، اکنون فصل همدلی است
فرماندار بویراحمد با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها در زمان انتخابات و پس از اعلام نتایج اولیه اظهار کرد: اکنون فصل دوستی و همدلی بوده و اینکه برخی معترضین انتخابات بر طبل مخالفت می‌کوبند اصلا کار درستی نیست، لذا در صورتی که قانون فصل‌الخطاب است همه باید تمکین کنند.

رتبه اول حضور در انتخابات خبرگان و رتبه دوم مجلس شورای اسلامی
نظری به حضور مردم این شهرستان در انتخابات سال 94 اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار های وزارت کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی رتبه دوم و مجلس خبرگان رهبری رتبه اول را بر حساب جمعیت به خود اختصاص داده ایم که نشانه گر حضور خوب مردم در این عرصه سیاسی است.

وی با تشکر و قدردانی از از دست اندرکاران برگزاری انتخابات بویژه اصحاب خبری در این ایام گفت: امیدواریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده همه مسئولان و مدیران با همدلی و تعامل دو سویه در راستای منویات رهبری گام برداریم.

اتمام و تکمیل پروژه های عمرانی گام جدید فرمانداری در سال جدید

فرماندار بویراحمد به اولویت های مسئولان در راستای اقدام و عمل مناسب اشاره کرد و گفت: اولویت شهرستان اتمام و تکمیل پروژه های عمرانی است.

نظری بهره برداری و تکمیل راههای شهرستان در سالجاری را یکی مهمترین رویکرد های مدیران این حوزه دانست و ابراز کرد:تکمیل راههای شهرستان در سالجاری باید با جدیدیت صورت گیرد چراکه مهمترین معضل و مشکل این شهرستان نداشتن راه مناسب است.

از روند تکمیل پل سوم بشار گلایه داریم

وی به انتقاد از روند تکمیلی پل سوم بیشتر و تکمیل آن در سال جاری گفت: پل سوم بشار یاسوج در حال حاضر بعلت کمبود اعتبار راکد و بلاتکلیف مانده است که در صورت تامین اعتبار در سال 95 افتتاح و بهره برداری می رسد.

باید منتظر تقسیمات کشوری بود

نظری ساماندهی برخی از حاشیه های شهر یاسوج و الحاق آنان به مرکز استان را از دیگر کارهای عملی شده در سال جدید دانست و ابراز کرد:ساماندهی حاشیه شهر یاسوج از دیگر برنامه های شهرستان بویراحمد خواهد بود و اگر روستایی قرار است به محدوده شهر یاسوج ملحق شود با طی مراحل قانونی تعیین تکلیف شوند هر چند که در حال حاضر نمی توانیم آنان را به مرکز استان الحاق دهیم وباید تقسیمات کشوری در این مسئله دخیل باشند.

 

وی توجه به آب شرب و کشاورزی را از دیگر اولویت های مهم در سال 95دانست و افزود: باید برنامه ریزی شود که در فصل تابستان با مشکل کم آبی مواجه نشویم.

توجه به مولفه های اقتصاد مقاومتی در درون دستگاههای اجرایی

فرماندار بویراحمد در پاسخ به سئوال در مورد توجه قرار دادن مسئولان به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: تقویت نهادهای درون زا و تولید داخل کشور می تواند در تحقق شعار امسال تاثیرگذار باشد.

نظری توجه به بخشهای مهمی از جمله گردشگری و کشاورزی را از مهمترین اولویت های توجه قرار دادن به اقدام و عمل مناسب از سوی مدیران دانست و افزود:در صورتی که بخش گردشگری و کشاورزی شهرستان تقویت شود به تحقق شعار سال کمک کرده ایم.

نقش رسانه های در انتخابات بر کسی پوشیده نیست

وی در مورد سالی در مورد انتخابات سال 94گفت: انتخابات هفتم اسفند 94 نشان داد که نقش رسانه ها و مطبوعات منحصر به فرد و تاثیرگذار است وباید از خدمات اصحاب رسانه و مطبوعات استان تشکر کنیم چراکه بعنوان نقش وجدان بیدار جامعه هستند.

فرماندار بویراحمد بیان داشت:رقابت های انتخاباتی تمام شده و باید این رقابت ها به رفاقت تبدیل، کدورت ها کنار گذاشته شود و با همدلی و وحدت به سمت کار و تلاش با رویکرد توسعه شهرستان حرکت کنیم.

تغییر تحول داریم ،اما نه سیاسی؟

نظری با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی در شهرستان بویراحمد اضافه کرد: در راستای انجام بهتر کارها و امور تغییراتی انجام خواهد شد که بیشتر از اینکه سیاسی باشد، کاری است.

فعلاً بودجه ای از ماده 180به کسی تعلق نگرفته است

وی در پاسخ به سئوالی در مورد تعلق نگرفتن ماده 180به برخی دستگاههای اجرایی و از جمله پروژه های عمرانی در سطح مرکز استان گفت: هنوز هیچ مبلغی از ماده 180به پروژه های عمرانی تعلق نگرفته و برخی از پروژه ها که راکد مانده اند بخاطر این قضیه است و سیاسی کاری در مورد آن وجود ندارد.

آسفالت ریزی سیاسی نداریم؟

فرماندار بویراحمد در مورد آسفالت ریزی راههای روستایی گفت: در حال حاضر قیر مورد نظر وجود دارد و باید بر اساس زمانبندی عمرانی این قیرها صرف شود هرچند که در سال گذشته خدمات خوبی صورت گرفت که بر اساس دستورات کشوری توسعه راههای روستایی بود،اما برخی آن را سیاسی جلوه دادند.

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال با کمیته روابط عمومی انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا تجلیل بعمل آمد.

 اخلاقی

 

ارسال نظرات