راه اندازي نخستین آزمایشگاه مجهز مکانیک خاک و بتن شمال استان در گرمي

برای نخستین بار آزمایشگاه مجهزمکانیک خاک و بتن در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی ساخت و سازهای مناطق شمال استان در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۶۶۰۳۱۶
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، سید هاشمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی گفت: تأسیس آزمایشگاه تخصصی و پیشرفته بتن و مکانیک خاک و تجهیز این آزمایشگاه با ابزار و دستگاه‌های مناسب در راستای نیل به اهداف عالیه واحد علوم و تحقیقات در گسترش مرزهای دانش با انجام تحقیقات مبتنی بر آزمون‌های تجربی و آزمایشگاهی صورت گرفت.

میرمحمد سید هاشمی خدمات‌دهی این آزمایشگاه را در دو قالب خدمات آموزشی- پژوهشی و کاربردی طبقه بندی کرد و افزود: خدمات آموزشی و پژوهشی شامل برگزاری کلاس‌های آزمایشگاه خاک پیشرفته و مصالح، تکنولوژی بتن پیشرفته برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و یا انجام تحقیقات آزمایشگاهی برای انجام پایان‌نامه و رساله‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

وی اظهار کرد: خدمات کاربردی آزمایشگاه در قالب انجام مطالعات ژئوتکنیک، مقاومت مصالح و تکنولوژی بتن پروژه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه مهمترین هدف آزمایشگاه مکانیک خاک و بتن درگرمی فقط ارتقای سطح کیفی و کمی ساخت و سازهای منطقه است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در گذشته به دلیل نبود آزمایش بتن مستقل در شهرهای شمالی استان به طور مشهود این خلأ احساس می شد؛ به همین خاطر تصمیم گرفتیم برای پایان دادن به این خلأ دست به راه اندازی این آزمایشگاه بزنیم.
وی با اشاره به ضرورت وجود آزمایشگاههای بتن و مکانیک خاک تأکید کرد: وجود آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک به منظور کیفیت ساخت و سازها جزو الزامات محسوب می شود که تاکنون شهرهای شمالی استان از داشتن آن محروم بوده است.
نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با قدردانی از سازمان نظام مهندسی وفرمانداران شهرهای شمالی استان در راستای کمک به دریافت مجوز راه اندازی این آزمایشگاه ، خطاب به مسئولان دستگاههای اجرایی استان ، انبوه سازان و شهروندان شهرهای شمالی استان اعلام داشت: مسئله بتن در ساختمان بسیار موضوع جدی و حساسی است که انتظار داریم از این پس با همکاری این دفتر بتوانیم در جهت افزایش کیفیت ساخت و سازهای منطقه قدم برداریم.
عباسی در خاتمه تعامل مسئولان استان برای فرهنگ سازی و فراگیر شدن این آزمایشگاه در بین شهروندان را خواستار شد.


ارسال نظرات