خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان فارس افزایش عمر مفید واحدهای مسکونی را تجلی اقتصاد مقاومتی دانست و بر لزوم اتخاذ تدابیری برای افزایش عمر مفید ساختمان‌ها و استفاده از مصالح با کیفیت تأکید کرد.
کد خبر: ۸۶۶۰۳۱۹
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
آیت‌الله اسدالله ایمانیدر دیدار با مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز تأسیس حساب 100 امام (ره) و سالروز تأسیس نهاد بنیاد مسکن اظهار داشت: در برخی از کشورها متوسط عمر یک واحد مسکونی 300 یا 400 سال است در حالی که در کشور ما عمر مفید ساختمان‌ها بین 30 تا 40 سال است و این شایسته نیست.

وی تأکید کرد: باید استفاده از مصالح و مقاوم‌سازی‌ها در بنیاد مسکن باید به گونه‌ای باشد که منجر به افزایش عمر مفید واحدهای ساختمانی شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه افزایش عمر مفید ساختمان‌ها صرفه‌جویی در هزینه، وقت و انرژی است افزود: تمامی این موارد مصداق اقتصاد مقاومتی است که با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری باید در بنیاد مسکن با جدیت دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به موضوع واگذاری برخی از امور مربوط به ایجاد شهرهای جدید به بنیاد مسکن و ساخت و سازهای شهری توسط این نهاد اشاره و تصریح کرد: باید اراضی مناسب برای ساخت و ساز به گونه‌ای انتخاب شود که تمایل و مقبولیت عموم مردم را به دنبال داشته باشد.

آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: نباید اشتباهات مسکن مهر در ساخت و سازهای جدید تکرار شود و باید تمایل و اقبال عموم مردم در ساخت شهرک‌های جدید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع نشست زمین بر اثر تداوم خشکسالی در کشور بیان کرد: نشست زمین سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم در روستاها و شهرها شده و حتی تهران نیز از این مشکل در امان نمانده است.

امام جمعه شیراز گفت: باید اراضی برای ساخت شهرک‌های جدید در نقاطی انتخاب شود که چنین مشکلاتی نداشته باشد و تمام پیش‌بینی‌های ایمنی و فنی رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس از اجرای طرح هادی توسط بنیاد مسکن تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: طرح هادی یک سند معتبر برای توسعه است و می‌تواند جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها