خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با شورای بسیج هنرمندان تاکید کرد؛

ارائه آموزه‌های دینی در قالب جلوه‌های هنری/ شهادت یک هنر است

یکی از مراجع تقلید گفت: هنرمندان بسیجی باید آموزه‌های دینی را در قالب جلوه‌های هنری به مردم ارائه دهند تا میزان تاثیرگذاری این آموزه‌ها در میان مردم افزایش یابد.
کد خبر: ۸۶۶۰۳۳۶
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با مسئولین و شورای سازمان بسیج هنرمندان که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، شناخت زمان را یکی از ویژگی‌های مومنین برشمرد و اظهار کرد: افراد باید نسبت به حوادث، پدیده‌ها و نقشه‌های دشمن شناخت مناسبی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی و ریشه‌یابی نقشه‌های دشمن جامعه را از تهدیدات مختلف در امان نگه می‌دارد، اضافه کرد: پیامبران الهی که برای تبلیغ در میان مردم حضور داشتند در مرحله نخست به مسائل فرهنگی پرداختند.
ارائه آموزه‌های دینی در قالب جلوه‌های هنری/ شهادت یک هنر است

این مرجع تقلید از حاشیه‌نشینی پیروان اسلام ناب محمدی(ص) در دوران قبل از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: دشمنی غرب با ایران اسلامی خاموش نشده بلکه طی دهه‌های اخیر شیوه‌های مبارزه تغییر کرده است به همین علت اکنون نیز نقشه‌ها و توطئه‌ها به صورت مستمر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه وابستگی آل‌سعود به غرب برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: مردم باید برای نگهداری انقلاب اسلامی آرمان‌های آن را درک کنند؛ امام خمینی(ره) توانستند اسلام ناب محمدی(ص) را در ایران اسلامی زنده کنند.
ارائه آموزه‌های دینی در قالب جلوه‌های هنری/ شهادت یک هنر است

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه هنر یکی از ابعاد کارآیی اسلام است، عنوان کرد: اسلام هنری است که توانست از مردم دوران جاهلیت تمدنی را ایجاد کند که در امور مختلف نسبت به تمدن‌های دیگر برتری دارد.

وی از شهدای کربلا به عنوان هنرمندان مکتب اسلام نام برد و ادامه داد: شهید حسین فهمیده از کربلا الگوبرداری کرد تا توانست در هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کند.
ارائه آموزه‌های دینی در قالب جلوه‌های هنری/ شهادت یک هنر است

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر اینکه هنر در عرصه‌های مختلف کاربردهای بسیاری دارد، مطرح کرد: شهادت یک هنر است و هیچ حکومتی نمی‌تواند سپاهی همانند مسلمانان داشته باشد زیرا اسلام هنرمندانه شهادت را به شیوه‌ای تعریف کرده که افراد برای رسیدن به مرگ از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

وی از امام خمینی(ره) به عنوان هنرمند مجاهد یاد کرد و افزود: نسل کنونی نظام اسلامی به ویژه هنرمندان باید نسبت به مطالعه 22 جلد صحیفه نور، 50 جلد دفتر تبیان و وصیت‌نامه حضرت امام خمینی(ره) اهتمام ویژه داشته باشند زیرا بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با رفتارهای هنرمندانه خود توانستند رژیم شاهنشاهی را سرکوب کرده و در هشت سال دفاع مقدس مقابل کشورهای مختلف استکباری ایستادگی کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان رسالت مهمی را بر عهده دارد، مطرح کرد: هنرمندان بسیجی باید آموزه‌های دینی را در قالب جلوه‌های هنری به مردم ارائه دهند تا میزان تاثیرگذاری این آموزه‌ها در میان مردم افزایش یابد.


وی با تاکید بر اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس به شهادت به عنوان بزرگ‌ترین سعادت نگاه می‌کردند، اظهار کرد: اکنون نظام اسلامی امنیت و پیشرفت در عرصه‌های مختلف دفاعی را مدیون خون پاک شهیدان است.

آیت‌الله نوری همدانی از اسلام، مردم و ولایت فقیه به عنوان ارکان اصلی نظام اسلامی نام برد و تصریح کرد: مردم باید در صحنه حضور داشته باشند تا با فرمان رهبر انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.

وی تبعیت از فرمان ولایت فقیه را وظیفه هر فرد دانست و عنوان کرد: بر اساس گفته‌های امام خمینی(ره) نظام اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام عصر(ع) است که این نگاه باید عقیده و ایمان مردم جامعه اسلامی باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم باید نسبت به خودسازی و نماز شب اهتمام جدی داشته باشند، ادامه داد: ایمان و عمل صالح مردم می‌تواند بسترهای ظهور امام زمان(عج) را با سرعت بیشتری فراهم سازد.
ارسال نظرات