رئیس جمعیت هلال احمر بافق خبر داد

امداد رسانی هلال احمر بافق به 312 حادثه دیده سفرهای نوروزی

جعفر حسن پور گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال در ۱۴ عملیات امداد و نجات به ۳۱۲ نفر حادثه دیده امداد رسانی شده است.
کد خبر: ۸۶۶۰۳۹۲
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق: جعفر حسن پور رئیس جمعیت هلال احمر بافق در خصوص خدمات این نهاد در طول ایام تعطیلات و آمادگی جوانان جمعیت هلال احمر گفت: در نوروز ۹۵ تعداد ۳۸هزار نفر به ایستگاهها و پایگاه های هلال احمر مراجعه کردند و از خدمات مرتبط با امداد و نجات کمکهای اولیه، راهنمای مسافرین، نماز خانه که فراهم شده بود استفاده کردند.

وی در مورد عملیات امداد و نجات که طی این مدت انجام شده است بیان داشت: در ۱۴ عملیات امداد و نجات به ۳۱۲ نفر حادثه دیده امداد رسانی شده است. در این حوادث۲۰ نفر مصدوم و۲نفر کشته شدند که به ۷۳ نفر مراجعه حضوری به پایگاه ها امداد نجات خدمات سرپایی ارائه شده است و ۴۵نفر از مسافرین اسکان اضطراری در پایگاه ها داشتند.

حسن پور افزود:جمعیت هلال احمر از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین در طول شبانه روز آماده خدمات رسانی بوده است. امسال علاوه بر پایگاه دائمی سه راهی سه چاهون یک پایگاه موقت در مسجد ابوالفضل با امکانات نجات هیدرولیک آماده امداد رسانی بوده اند. ۲ ایستگاه ایمنی و سلامت که ایستگاه ایمنی و سلامت ما با همکاری بسیار خوب شهرداری بافق راه اندازی شد.

وی بر ضرورت فراهم بودن تجهیزات و تربیت نیروهای امدادی در شرایط آرام تاکید کرد و افزود: اهمیت خدمات امداد ونجات در زمان بحرانها مشخص می شود. سرمایه گذاری و آمادگی در زمینه خدمات امداد و نجات هرچه بیشتر و بهتر باشد آمادگی امدادگران و نجات گران برای رویارویی با حوادث و سوانح مختلف بیشتر است و لذا در تلاش هستیم که با همکاری مسئولین محترم شهرستان و استان به این مهم دست پیدا کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر علت حوادث جاده ا ی بافق یزد را اینگونه بیان کرد: علت و تحلیل این حوادث را پلیس راه انجام می دهد. اما در یک آمار کشوری 80 درصد علت حوادث ترافیکی خطای (انسانی ) است. گرچه نباید از بحث ایمنی جاده و وسیله نقلیه غافل شد. 3 عامل برای جلوگیری از این حوادث را می توان 1- فرهنگ سازی 2-ایمنی جاده ها 3- تولید وسایل نقلیه ایمن نام برد.

وی افزود: به همین منظور با راه اندازی یک کمپین در ورودی شهرها به نام(کمپین نه به حوادث جاده ای) تاثیر گذاری هر چند اندک را در فرهنگ سازی و یا علایم و یا هشدار به رانندگان داشته است. رانندگانی که به ایستگاه های ایمنی و سلامت ما مراجعه می کردند با مطالعه میثاق نامه و امضاء آن به نوعی متعهد به اجرا شدند.

حسن پور در پایان ۵ خطای انسانی حادثه سازترین علت تصادفات جاده ای است و رعایت آن را نوعی تعهد اخلاقی رانندگان که در میثاق نامه آن را امضا کردند به این شرح ذکر کرد:

1- رانندگی با سرعت مجاز

2- عدم سبقت بی جا

3- بستن کمربند ایمنی

4- عدم استفاده از تلفن همراه در موقع رانندگی

5- استراحت کافی هنگام خواب آلودگی


ارسال نظرات
آخرین اخبار