فرماندار زنجان:

احداث 21 پایگاه سلامت در شهر زنجان

21 پایگاه سلامت و پنج مرکز جامع سلامت در شهر زنجان احداث می شود.
کد خبر: ۸۶۶۰۴۲۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان زنجان در کارگروه سلامت و بهداشت غذایی با تبریک سال نو گفت:. دانشگاه علوم پزشکی تلاش خود را برای اجرای نظام سلامت در کشور و به تبع آن استان انجام می‌دهد.

مجید فرخی توجه به سلامت و پیشگیری از بیماریها را از اولویتهای اصلی نظام سلامت خواند و افزود: این اولویت در استان زنجان نیز در دست انجام است.

وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سطح شهر زنجان 21 پایگاه سلامت و پنج مرکز جامع سلامت احداث می شود.

فرماندار شهرستان زنجان اضافه کرد: بیشتر فعالیت پایگاه‌های سلامت در زنجان هم‌اکنون در اماکن اجاره‌ای است.

فرخی با اشاره به اینکه اجاره‌ای بودن این مراکز مشکلات و چالش‌های زیادی دارد، گفت: این اماکن به دلیل استیجاری بودن فاقد استانداردهای لازم برای مراکز سلامت است.

وی اضافه کرد: این اماکن به دلیل اجاره‌ای بودن چندان قابل تغییر نبوده و برای تردد معلولان افراد سالمند زنان باردار و کودکان مشکلات متعددی را فراهم می‌کند.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه پایگاه‌های سلامت باید از حالت استیجاری خارج شود، عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پایگاه‌های سلامت در زنجان احداث و در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات احداث این پایگاه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود، ادامه داد: تهیه زمین این پایگاه‌های سلامت بر عهده استان گذاشته شده است.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه مرکز سلامت جامع باید حداقل یک هزار و 500 متر مربع زیر بنا داشته باشد، اضافه کرد: پایگاه‌های سلامت نیز باید دارای حداقل 200 متر مربع زیر بنا باشد.

فرخی با اشاره به اینکه از مجموع 21 پایگاه سلامت شهر زنجان سه پایگاه در اراضی ملکی دانشگاه علوم پزشکی احداث می‌شود، عنوان کرد: 9 قطعه دیگر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه زمین پنج پایگاه سلامت نیز توسط شهرداری واگذار می‌شود، ادامه داد: بنیاد مستضعفان نیز سه زمین را برای واگذاری در نظر گرفته است.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه براساس توزیع جغرافیایی محل این پایگاه‌ها مشخص شده است، اضافه کرد: کوی نصر، پونک، کوی خرداد، بهارستان و شهرک بهارستان محل‌های در نظر گرفته شده برای مراکز جامع سلامت در استان است.

فرخی با اشاره به اینکه محل پنج مرکز جامع سلامت مشخص شده است، افزود: تنها در بهارستان اختلافات جزئی در زمینه اراضی وجود دارد که باید مورد اصلاح قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم تسریع در تحویل این اراضی به دانشگاه علوم پزشکی تایکد کرد: بیشتر این اراضی دارای کابری غیر پزشکی بوده که باید تغییر کاربری شوند.


ارسال نظرات