معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: بایدفرهنگ کار و فرهنگ حمایت از تولیدات داخلی در جامعه تقویت شود، از این رو از دیگر راهکارهایی که دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می نماید کمک به توسعه فرهنگ کار وتلاش در کشور است.
کد خبر: ۸۶۶۰۴۶۶
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،دکتر"نصرت الله حیدری" معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی در ایلام در خصوص نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی کمک به هویت و شکل گیری گفتمان اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی یا اقتصاد درون زا باید بر منابع داخلی اعم از انسانی و طبیعی متمرکز شد، افزود: نقش دانشگاه در این بخش تربیت هزاران متخصص در حوزه انسانی است که امروز به عنوان یک ظرفیت عظیم بالقوه در خدمت مسئولان هستند.

حیدری با اشاره به این موضوع که باید بستر برای عملیاتی شدن این ظرفیت فراهم شود، خاطر نشان کرد: بایدفرهنگ کار و فرهنگ حمایت از تولیدات داخلی در جامعه تقویت شود، از این رو از دیگر راهکارهایی که دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می نماید کمک به توسعه فرهنگ کار وتلاش در کشور است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ایلام تصریح کرد: گام بعدی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی کاهش اتکا کشور به درآمدهای نفتی است، طبیعتا هم دولت و هم ارکان کشور باید در این راستا تلاش نمایند.

حیدری با اشاره به تلاش دانشگاه آزاد در راستای اقتصاد مقاومتی به تشکیل شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه بحث تشکیل شرکت های دانش بنیان را دنبال می نماید نتیجه و عمل این استراتژی کاهش وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه ها و در نهایت تجاری سازی و تولید علم است که برون داد آن توسعه همه جانبه کشور خواهد بود.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، خاطر نشان کرد: از دیگر راهبردهایی که در بخش اقتصاد مقاومتی باید به جد دنبال شود جلب مشارکت های مردمی در اداره امور کشور و در حوزه های مختلف است.

وی با بیان این مسئله که مسئولان نظام باید در عمل توصیه های رهبری را دنبال و عملیاتی نمایند، افزود: اصل 44 قانون اساسی دولت را مکلف کرده است که در راستای عمومی کردن اقتصاد و توجه به بخش خصوصی و و اگذاری امور به مردم گام بردارد، از این رو دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین تجربه نظام اسلامی که متکی بر مردم اداره می شود تجربه موفقی در عرصه آموزش عالی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات