مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: سال ۱۳۹۵ از سوی مقام معظم رهبری ( دامت برکاته)، به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل" نامگذاری گردید که درهمین راستا برهمه واجب است برای تحقق اقتصاد مقاومتی، ازهیچ کوششی دریغ ننمایند و از دادن شعارهای تکراری دست کشیده و وارد میدان اقدام و عمل شوند.
کد خبر: ۸۶۶۰۴۷۲
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، پیمان خزلی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در گفتگویی با خبرنگار بسیج دانشجویی کرمانشاه اظهار داشت: اصطلاحات اقتصاد مقاومتی، همت مضاعف و کار مضاعف، مدیریت جهادی، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی و بسیاری از اینها را نخستین بار مقام معظم رهبری (دامت برکاته) مطرح شده است.
 
وی گفت: سال ۱۳۹۵ از سوی مقام معظم رهبری، به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل" نامگذاری گردید که درهمین راستا برهمه واجب است برای تحقق اقتصاد مقاومتی، ازهیچ کوششی دریغ ننمایند و از دادن شعارهای تکراری دست کشیده و وارد میدان اقدام و عمل شوند.
 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه افزود: با توجه با اینکه در مورد اقتصاد مقاومتی مقالات زیادی نوشته شده، اما چیزی که مورد تاسف است این است که اگر این مبحث در یک کشور اروپایی و غربی از سوی یک تئوریسین مطرح شده بود صدها کتاب در مورد آن نوشته شده بود و به عنوان مباحث علوم اقتصادی و اجتماعی به کشورهای توسعه نیافته صادر می کردند و بنام خودشان به اندازه درآمد نفت ایران درآمد کسب می کردند.

خزلی در ادامه گفت: ضرورت طراحی یک الگوی مشخص از شیوه‌ی زندگی متناسب با اقتصاد مقاومتی برای عموم مردم و به‌ویژه برای قشر فرهنگی و دانشگاهی لازم است.

وی افزود: باید در تعلیم و تربیت رسمی وغیر رسمی اقتصادی متناسب با انقلاب اسلامی پیگیری شود وما باید نظام تعلیم و تربیت اقتصادی خاص خودمان را برای مقاومت اقتصادی و جهاد اقتصادی، تبیین، طراحی و سپس اجرایی کنیم..

خزلی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه خاطر نشان کرد: اگر نظام آموزشی ما متناسب با اقتصاد مقاومتی عمل ‌کند کودکان و نوجوانان و جوانان کشور متناسب با شرایط و نیازهای تاریخی آن برهه تربیت خواهند شد. اما متأسفانه در کشور ما این اتفاق به‌خوبی نمی‌افتد.

وی بیان داشت:  با وجود اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی چندین سال است که مطرح شده ولی هنوز لزوم تبدیل بحث اقتصاد مقاومتی به گفتمان رایج در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و مجامع مذهبی وجود دارد. همین صحبت کردن و گفت‌وگو پیرامون این موضوع و توجه به ابعاد مختلف آن، در سرعت حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیری بسزایی خواهد داشت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در پایان تاکید کرد: این مسأله باید در کلاس‌های درس و پروژه‌های علمی از محققان و نخبگان خواسته شود و از سوی استادان اقتصاد انقلابی جدی گرفته شود. باید فضا برای حضور جوانان مؤمن و خلاّق ایران اسلامی در عرصه‌ی اقتصادی مقاومتی  فراهم شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات