شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خطاب به هاشمی‌رفسنجانی بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: با اظهارات به‌هم‌ریخته و نسنجیده، دیپلماسی اعتمادساز ایران را یک‌شبه بر باد دادید.
کد خبر: ۸۶۶۰۴۷۹
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خطاب به هاشمی‌رفسنجانی در خصوص سخنان اخیر و اتفاقات رخ داده بیانیه‌ای صادر کرد که در آن می‌خوانیم: بعد از فرمایشات انقلابی، صریح و بدون پرده امام خامنه‌ای در دیدار مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) بر آن شدیم نکاتی صریح و بدون پرده را پیرامون سخنان اخیرتان در باب جایگاه گفتمان و موشک در دنیای فردا با شما در میان بگذاریم.

این بیانیه می‌افزاید: با توجه به آیه شریفه «وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ» می‌توان تأکید کرد که در این آیه، مصلح خواندن منافقین توسط خودشان به خاطر ضدیت آگاهانه با اسلام نیست؛ بلکه به خاطر کج‌فهمی، نداشتن بصیرت و نشناختن اسلام ناب محمدی(ص) است و بر فرض اسلام، خودشان (یا همان اسلام آمریکایی) تصورشان بر این است که کار خیر و صلاح جامعه را انجام می‌دهند، درصورتی‌که خلاف آن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در جاهای دیگر قرآن کریم، از خیانت آشکار و آگاهانه منافقین در اسلام سخن به میان آمده که خود شما به‌عنوان نویسنده تفسیر راهنما از ما بیشتر می‌دانید. در نگاه قرآن که جز با چراغ سبز داخلی، هیچ‌گاه دشمن خارجی قدرت انجام کاری را ضد حکومت اسلامی ندارد، برایتان بهتر است به استغفار بپردازید که بعد از پیام حضرت‌عالی برای گفت‌وگو جای موشک، چهار دولت جنایت‌کار و مدعی بهترین دموکراسی در جهان که خود قوی‌ترین و بهترین تجهیزات نظامی و سامانه‌های موشکی جهان را در اختیار دارند، به خویش جرأت داده‌اند بعد از توافق هسته‌ای (برجام) برای اولین بار نسبت به برنامه‌ها و آزمایش‌های موشکی لب بگشایند و اعتراض کنند و دبیرکل سازمان ملل هم همراهی‌شان کند.

در بخش دیگری از بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود آمده است: اوایل انقلاب و اواخر عمر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) کم نبودند کسانی که خون به دل امام کردند تا جایی که ایشان در نامه‌ای به فردی مورد وثوق و منتخب مجلس خبرگان وقت و مورد تأیید شورای نگهبان وقت و نایب رهبری حضرت حجت(عج) نامه‌ای نوشتند و فرمودند «تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام»؛ کسی که ناآگاهانه حرف می‌زند، علت آن را می‌توان نبود بصیرت یا گردوغبار دل‌نشین دنیا و خوی کاخ‌نشینی و زیبایی‌های آن دانست که باعث شده این‌گونه بی‌محابا سخن بگوید.

در ادامه آمده است: پیام‌هایتان را توسط خودتان با نظارت یا بدون نظارت که در فضای مجازی پخش کنید، شاید غرور رأی چندمیلیونی شما در تهران در انتخابات اخیر باعث شده است رؤیاهایی همچون رابطه با آمریکا، گفتمان و باز شدن سفارت آمریکا در تهران یا شورای رهبری و... در ذهنتان نقش ببندد. شما و اطرافیانتان در مدت چند سال اخیر کاری کرده‌اید که به‌واسطه بی‌بصیرتی تمام سوابق انقلابی‌تان زیرسئوال برده شود و راه بازگشتی جز پشیمانی و عذرخواهی یا تکذیب نمایی باقی نگذارد.

در ادامه تصریح شده است: کلمه ساده‌لوح همان سخنی است که امام راحلمان در همان نامه معروف در مورد آقای منتظری بیان فرمودند و به دنبال فرمایشات امام خامنه‌ای در هفته‌های اخیر متأسفانه این فرمایشات صاحبش را شناخت و ذهن‌ها را به سمت‌وسوی جنابعالی هدایت می‌کند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: با اظهارات به‌هم‌ریخته و نسنجیده دیپلماسی اعتمادساز ایران در یک دهه گذشته و تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده در دو سال گذشته را یک‌شبه بر باد دادید؛ عملاً با این اظهارات حضرتعالی هم بهانه‌ای برای حفظ و افزایش تحریم‌ها علیه ایران به سمت دشمن داده شده است و هم اینکه آن‌ها را در رسیدن به زیاده‌خواهی‌های برجامشان در بازرسی‌های بیشتر و فراتر از مقررات و قوانین بین‌الملل از کشورمان مصرتر کردید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات