مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اشاره به اینکه در سال گذشته 320 روستا در مازندران فاقد اجرای طرح هادی بود، گفت: طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار در استان مصوب شده است.
کد خبر: ۸۶۶۰۵۱۵
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰




خبرگزاری بسیج مازندران، سیدمجید هاشمی در نشست خبری که به مناسبت تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: برای 2 هزار و 340 روستایی بالای 20 خانوار در مازندران در برنامه پنجم توسعه باید توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح هادی تهیه شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 320 روستا در مازندران فاقد اجرای طرح هادی بود، افزود: برای 200 روستا بخشی از مطالعات آن انجام و به تصویبکارگروهطرح هادی رسیده است.

هاشمی با اشاره به اینکه تا اسفندماه سال گذشته در تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان فاقد طرح هادی تصویب شد، خاطر نشان کرد: 3 هزار و 200 روستای دارای سکونت در مازندران وجود دارد که بیش از 2 هزار روستای بالای 20 خانوار جمعیت دارد که برای همه آنها طرح هادی مصوب شده است.

وی درباره صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، گفت: سال گذشته برای 14 هزار و 189 خانوار روستایی و 808 خانوار شهری سند مالکیت صادر شده است.

هاشمی با بیان اینکه سال گذشته 250 خانوار روستایی سند مالکیت خود را دریافت کردند، اظهار کرد: روستاهایی که قابلیت حفظ بافت معماری دارند در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته تا بافت معماری آنها حفظ شود.

این مسئول با بیان اینکه تا سال گذشته 127 هزار و 548 خانوار روستایی برای ساخت واحد مسکونی به بانک عامل معرفی شدند، گفت: تاکنونعملیات ساخت‌وساز 120 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران سقف تسهیلات برای ساخت مسکن در این بخش را 15 میلیون تومان با کارمزد پنج درصد و با بازپرداخت 12 ساله است عنوان و خاطرنشان کرد: با همکاری بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای خانواده‌هایی که از دو معلول سرپرستی می‌کنند و مشکل مسکن دارند یک واحد مسکونی احداث می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه سال گذشته برای 95 خانواری که دارای دو معلول بودند مسکن احداث شد، گفت: برای 126 خانوار زیر پوشش بهزیستی که دارای تک معلول بودند با تسهیلات روستایی مسکن ساخته شده است.

21 تا 31 فروردین ماه با عنوان دهه تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح دهه 100 امام خمینی(ره) نام‌گذاری شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها