شهدای مازندرانی دفاع از اسلام و اهل بیت از شرق تا غرب مازندران
این روزها هوای مازندران بوی عطر اویس، عمار، حبیب، ابوالفضل و ... دارد، بوی عشق و ارادت، بوی ایثار و شهادت دارد.
کد خبر: ۸۶۶۰۵۱۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶




خبرگزاری بسیج مازندران، این روزها، مازندران در امتداد خزر، از شرق تا غربش فرزندی از فرزندان پدران نجیب و مادران پاکش را فدای اهل بیت و اسلام راستین می کند.

برای مازندران و سرزمین علویان ارادت به اهل بیت عشقی در نهاد است و فرقی نمی کند پاسدارش را قربانی کند، یا بسیجی اش را.

برای امتی که اهل درک است، اهل درد است، اهل دوستی با ال الله است تفاوتی ندارد که بسیجی اش پیر باشد یا جوان، کادر باشد یا روزمزد و یا قراردادی، فقط رزمنده ای باشد مدافع اسلام و اهل بیت(ع)، مدافعی در لوای ولایت که مظلومانه حرف زند، عمل کند و شهید شود مثل بسیجی مظلوم حسین بواس.

حسین همچون مولایش زیر بار ظلم نرفت، بواس از ناعدالتی ها و نامهربانیهای نسبت به گفتمان ولایت همیشه ناراحت بوده و به خروش می آمد، حسین بواس از جور استکبار و ایادیش در حق مظلومان جهان بویژه مسلمانان هم منقلب می شد، و آن کرد که به نقل از مادرش پس از اتمام دوره ریاست جمهوری دولت دکتر احمدی نژاد که فدایی ولایت است، طاقت ناملایمات نیاورد و فعالیت مقدس بسیج در سپاه مازندران را بر شهرداری تهران ترجیح داد.

بسیجی مدافع حرم شهر چالوس گرچه سالها در بسیج و سپاه خدمت می کرد اما هرگز از سختیهای زندگی و عایده ناچیز شغلش همچون دیگر بسیجیان عاشق مقدس ترین نهاد اسلامی ناله بر نیاورد و رزقش را از خدا طلب می کرد شاید این اعتقاد، نه برای تنها حسین بواس بود که رسم و اعتقاد همه حسین نامان بسیجی و عاشق سپاه است.

بواس عشقی که در یاری رساندن مظلومان عالم بویژه عراق، ابنان و سوریه داشت او را وارد بسیج و سپاه کرد، هرچند دل در این کار داشت اما قوانینی در مسیرش مانع شده بود، و در این هنگام کاری صورت داد که دربسیجی نهفته است و پریدن از موانع را برای بسیجیان یادآور شد وبرآن تدبیر کرد و زودتر از همه همفکران بسیجی اش راه گشود و به دیدار رسول الله، ابا عبدالله، اولیا الله و خدا شتافت.

حسین در ماه خدا( رجب المرجب) در حلب سوریه به شهادت نائل شد و همقطارانش از فراقش همچون همه مازندران سوگوارش شدند.

مادر شهید بواس شهادت فرزندش را سعادت می داند و می گوید: خوشحالم فرزندم در راه اسلام، قران و دفاع از مظلومان و حرم اهل بیت(ع) در لباس بسیجی به شهادت رسید و برایم افتخاری بزرگ است که حسینم همیشه دوستار ولایت بوده است و با این ایده به مولایش حسین(ع) پیوسته است.

ابوالقاسم بواس پدر این شهید در پاسخ به خواسته خبرنگار بسیج مازندران گفت: شهادت حسین برایم افتخار و مایه سربلندی است، اما همانگونه که گفتید در فراق حسین دلشکسته ام و در این موقعیت، دعای عاقبت بخیری، تداوم در راه اسلام و تبعیت از ولایت و امام زمان را برایتان مسئلت دارم و بجای شهادت، ادامه دهندگی راه شهدای اسلام را برایتان و فرزندانتان خواستارم.

شهرستان چالوس برای دومین‌بار میزبان کبوتری از کبوتران حرم حضرت زینب(س) بود که با عشق حسینی قدم به سرزمین نور نهاد و امروز سرافرازانه به آغوش وطن بازگشت.

شهرستان چالوس بار دیگر هوای دفاع مقدس و شهادت فرزندران ولایت گرفت این شهرستان میزبان گلی از گل‌های بهشت بود که شور حسینی و شعف زینبی از کودکی در او ریشه دواند و امروز در قالب درختی تنومند انوار الهی در او متجلی شد و راه درست را از میان راه‌های موجود بر سر راه خویش برگزید.

شهیدحسین بواس متولد 1361 دارای یک فرزند خردسال پنج ساله بنام محمد رضا و با داشتن فرشته‌ نوپای دیگر در راه، تمایلات دنیوی و عشق به خانواده و فرزند او را از قرار گرفتن در مسیر حق باز نداشت و بدون ایجاد سستی در اراده، دفاع از حرم امن الهی را ترجیح داد و رهسپار سوریه شد تا بار دیگر ثابت کند که اگر امروز امنیت در ایران برقرار بوده و هیچ جنگی در آن به‌راه نمی‌افتد، اما جای‌جای کشورهای اسلامی وطن او بوده و دفاع از آن در تمام زمینه‌ها وظیفه دینی و شرعی است.

مردم شهرستان چالوس نیز به‌پاسداشت این مرام و معرفت با حضور گسترده خود در مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم "شهید حسین بواس" بار دیگر ثابت کردند که احترام فردی‌ که برای دفاع از دین برخاسته و با اراده‌ای پولادین از جنس نور راهی دیاری دور شده، دل از تعلقات دنیوی خود برکنده و حاضر به ترک فرزندان خردسال خود که همانند شهد شیرین است می‌شود، بر تک تک آنها واجب است.

مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم، «حسین بواس» صبح چهارشنبه 25 فروردین ماه با حضور دوستان و همرزمان شهید و عموم مردم چالوس ساعت 9.30 از مقابل سپاه ناحیه چالوس آغاز و با همراهی موجی عظیم جمعیت به‌سوی گلزار شهدای این شهرستان تشییع شد.

شب قبل از تشییع مراسم وداع با پیکر این شهید بعد از نماز مغرب و عشا در دانشکده علوم و فنون دریایی جواد‌الائمه(ع) شهرستان چالوس با حضور همسایگان، بستگان، دوستان شهید و عموم مردم برگزار شد.

شهید حسین بواس که برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) چندی پیش داوطلبانه عازم سوریه شد و توسط نیروهای تروریستی و تکفیری به شهادت رسید، به‌عنوان دومین شهید مدافع حرم شهرستان چالوس امروز بر روی دستان انبوه مردم شهیدپرور نوشهر، چالوس، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و هم‌رزمان شهید، مشایعت شد تا در خانه ابدی خویش سکنی گزیند.

تشییع‌کنندگان با ندای «یا حسین»، «یا زینب» و «یا علی» و این گل پرپر از کجا آمده؛ از سفرشام بلا آمده و ذکر «الله اکبر و لا اله الاالله» فضای شهر چالوس را معطر کرده و پیکر مطهر شهید حسین بواس در دریایی از جمعیت منطقه تشییع و خاکسپاری شد.

از نکات برجسته این مراسم معنوی حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم «مصطفی شیخ الاسلامی» و شهید مدافع امنیت «میثم ملایی» در این مراسم و ابراز همدردی آنها با این خانواده است، زیرا «درد کشیده طبیب است» و شاید همدردی این خانواده‌ها با خانواده شهید بواس بتواند گوشه‌ای از آلام مربوط به غم فراق را از دل آنها بکاهد

.

ارسال نظرات
پر بیننده ها