خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان با پیش بینی و فراهم سازی تمام خدمات مورد نیاز آماده مقابله با حوادث این حوزه در بخش مهار و کنترل سیلاب و حوادث آن است.
کد خبر: ۸۶۶۰۵۳۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اندیمشک، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی از روند انتقال و تخلیه آب سد دز اندیمشک بازدید کردند.

عبدالحسین مقتدایی در این بازدید اظهار داشت: استان خوزستان با پیش بینی و فراهم سازی تمام خدمات مورد نیاز آماده مقابله با حوادث این حوزه دربخش کنترل و مهار سیلاب و حوادث آن است.

استاندار خوزستان بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادی نقاط پر خطر استان تمامی نیازهای امداد و نجات را به نحوی مطلوب به اجرا برسانند و مطابق با نیازهای شهروندان اقدامات لازم را اجرایی کنند.

وی گفت: مجموعه سد دز و تمامی بخش‌های اجرایی و خدماتی استان با جدیت به دنبال ارائه خدمات مور نیاز و رفع ضرورت‌های شهروندان هستند و تعیین خسارت‌های حاکم بر اقلیم شهرهای مختلف استان پس از بررسی های نهایی و از طریق مراجع صالح اطلاع رسانی خواهد شد.

حمید رضا گودرزی نیز در این بازدید عنوان کرد: از صبح امروز بیش از 162 میلیون متر مکعب آب  ذخیره شده در پشت سد دز از دو دریچه  این سد در بستر رودخانه رهاسازی شده است.

فرماندار اندیمشک افزود:  این وضعیت با توجه به ادامه بارندگی‌ها تداوم خواهد داشت و تاکنون تمهیدات لازم برای مدیریت بحران به نحوی مطلوب و مؤثر انجام گرفته است.

فریدون صالحی فر نیز اظهار کرد: بارندگی در مناطق بالادست سد کرخه موجب سیلابی شدن سرشاخه‌های اصلی این سد شده و حجم قابل توجهی آب را وارد مخزن این سد کرده است که این روند همچنان ادامه دارد.

وی گفت: تاکنون حجم آب مخزن به حدود سه میلیارد و 300 میلیون متر مکعب رسیده است در حالی که ظرفیت گنجایش آب مخزن سد کرخه هشت میلیارد متر مکعب می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها