رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه سرا گفت: ویژه برنامه لیله‌الرغائب در بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می‌گردد.
کد خبر: ۸۶۶۰۵۳۹
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶

عزیز خادم شریف، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه سرا اظهار کرد: مراسم ویژه لیله‌الرغائب در امامزادگان این شهرستان برگزار می‌گردد.

وی با بیان اینکه این مراسم همزمان با فرا رسیدن اولین شب جمعه ماه رجب برگزار می‌شود ، افزود: فضیلت‌های بسیاری به نقل از حضرت رسول اکرم (صلی‌الله علیه‌وآله وسلم) برای این شب نقل شده که از جمله آن آمرزیده شدن گناهان بسیار بسبب اعمال آن شب است.

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه سرا تصریح کرد: لیله الرغائب شبی است که مردم در آن روز روزه می‌دارند و در بین الصلاتین مغرب همان روز که مصادف با اولین شب جمعه ماه رجب المرجب می‌باشد به نماز می‌ایستند و از کار خاصی که در کتاب شریف مفاتیح الجنان آمده است به همراه تعداد رکعات نماز و سایر دعاها و اذکاء را قرائت می‌نمایند و پس از اتمام اعمال این شب دعاها و رازو نیازها و خواسته‌های خود را از خداوند متعال طلب می‌کنند.

خادم شریف با بیان اینکه در این شب فرشتگان بر زمین نزول می‌کنند تا رحمت الهی را به جامعه بشری عرضه کنند، گفت: این شب بهترین زمان برای نزدیکی به خداوند متعال می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: ماه رجب، از ماه‏های بزرگی است که طلوع سه امام معصوم، امام علی(علیه‌السلام)، امام محمد باقر(علیه‌السلام) و امام جواد(علیه‌السلام) را در آن شاهدیم و شروع بزرگ‌ترین جنبش تاریخ بشری، یعنی برانگیخته شدن پیام آور مهر و محبت، محمد مصطفی (صلی‌الله علیه وآله وسلم) برای هدایت و سعادت انسان‏ها، در آن اتفاق افتاده است.

ارسال نظرات