به میزبانی تربت جام؛

آغاز بزرگترین رقابت قرآنی دانش آموزان استان خراسان رضوی در تربت جام

رقابت بزرگترین رویداد قرآنی استان خراسان رضوی با شرکت ۴۸۰ دانش آموز پسر از نواحی هفت گانه مشهد، منطقه تبادکان، شهرستان های سبزوار، نیشابور، گناباد، کاشمر، قوچان، چناران و تربت جام با حضور مسئولان کشوری، استانی، محلی و خانواده قاری بین المللی شهید حاج محسن حسنی کارگر در تربت جام آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۶۰۵۴۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این محفل معنوی، معاون قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تشکر و قدر دانی از میزبانی شهرستان علم و ادب و پایتخت وحدت تربت جام با اشاره به برنامه های جدید وزارتخانه در حوزه قرآنی گفت: برنامه وزرات در بحث قرآنی احیاء تمام و کمال  ۷۰۰  دارالقرآن  در سطح کشور است که هم اکنون ۶۵۰ مرکز فعال می باشد.

میکائیل باقری با بیان این که برگزاری سی وچهارمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز از جمله برنامه های این حوزه می باشد خاطرنشان کرد: تامین محتوای آموزشی و نیروی انسانی، حفظ موضوعی و ترتیل قرآن، آموزش مدیران مدارس پرجمعیت و خاص دوره اول ودوم متوسطه، و مدیریت برپایی نماز در مدارس از اولویت های وزارتخانه می باشد.

معاون قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب که مرحله نهایی سی و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن عترت و نماز به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود تصریح کرد: پنجمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزان در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مصوب و با حضور ۵۰ کشور اسلامی و غیر اسلامی در دو رشته قرائت و حفظ کل در پائیز امسال در تهران برگزار می شود.

باقری در ادامه مراسم گفت: مسابقات کشوری قرآن کریم در دو بخش پژوهش و آموزش از ۲۵ تیرماه به مدت یک هفته ویژه پسران در مشهد مقدس برگزار می گردد و نیز از پنجم مرداد به مدت یک هفته ویژه دختران در مرکز استان همدان برگزار می شود.

در ادامه مراسم حجت الاسلام سید علی موسوی فر، امام جمعه تربت جام با ابراز خرسندی از توفیق میزبانی نخبگان قرآنی گفت: قرآن کریم ابعاد مختلفی دارد و آنچه مهم است در این دوران به برکت انقلاب اسلامی رخ داد جنبه های سیاسی و ضد استکباری و طاغوتی قرآن است.

حجت الاسلام موسوی فر افزود: قرآن کریم داروی رفع مشکلات اقتصادی، روحی، روانی، اجتماعی، سیاسی، داخلی و بین المللی است.

در پایان مراسم مدیریت آموزش و پرورش تربت جام و رئیس ستاد برگزاری سی وچهارمین دوره مسابقات قرآنی گفت: خدا را شاکریم که افتخار میزبانی نخبگان و برترین های حوزه قرآنی نصیب آموزش و پرورش این شهرستان گردید.

محمد رضا کامیابی افزود: در این دوره از مسابقات تعداد ۴۸۰ دانش آموز پسر از گروه یک استان خراسان رضوی در رشته های قرائت، حفظ، ترتیل، مفاهیم، تفسیر اذان و نماز به مدت سه روز به رقابت می پردازند و در پایان با رای داوران ۵۶ نفر به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

درخور ذکراست؛ در پایان این رقابت قرآنی از خانواده مهاجر الی لله شهید حاج محسن حسنی کارگر قاری بین المللی تجلیل شد.

گفتنی است؛رقابت بزرگترین رویداد قرآنی استان خراسان رضوی با شرکت ۴۸۰ دانش آموز پسر از نواحی هفت گانه مشهد، منطقه تبادکان، شهرستان های سبزوار، نیشابور، گناباد، کاشمر، قوچان، چناران و تربت جام با حضور مسئولان کشوری، استانی، محلی و خانواده قاری بین المللی شهید حاج محسن حسنی کارگر و تلاوت آیات کلام وحی توسط قاری بین المللی سعید طوسی در مصلی الغدیر تربت جام آغاز شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها