الان یک ماه از حکم دادگاه بدوی می‌گذرد، مهدی شمس همراه بابک زنجانی به اعدام محکوم شد ولی با وجودی که مهدی شمس تابعیت بریتانیایی دارد تا به حال دولت بریتانیا ساکت بوده و چیزی نگفته
کد خبر: ۸۶۶۰۵۷۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

به گزارش سرویس اخبار ویژه خبرگزاری بسیج، کارشناس شبکه ماهواره ای من و تو در برنامه اتاق خبر این شبکه اذعان می کند:

طبق اطلاعات من مهدی شمس‌زاده سال 2005 به بریتانیا می‌آید به عنوان کارمند ارشد شرکت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی، یعنی برای ایشان ویزای کاری گرفته می‌شود، ولی یک یا دو سال بعد از شرکت استعفا می‌دهد و در حدود 12 تا شرکت به اسم خودش تاسیس می‌کند که سرانجام سال 2011 با بهره‌برداری از قوانین سرمایه‌گذاری سال 2011 تابعیت انگلیس می‌گیرد و اسمش را عوض می‌کند به مهدی شمس.

همان‌طور که گفتید الان یک ماه از حکم دادگاه بدوی می‌گذرد، مهدی شمس همراه بابک زنجانی به اعدام محکوم شد ولی با وجودی که مهدی شمس تابعیت بریتانیایی دارد تا به حال دولت بریتانیا ساکت بوده و چیزی نگفته. امروز که مقاله تایمز چاپ شده نمی‌دانم به خاطر تحقیق‌هایی که خبرنگاران روزنامه تایمز می‌کردند، انگلیس چنین واکنشی نشان داده،‌ اولین بار از زمان اعلام حکم اعدام بوده و گفته دنبال دیدار کنسولی با مهدی شمس هست. اطلاع ندارم که این دیدار کنسولی انجام شده یا نه.

یک قانونی هم وجود دارد برای کسانی که دو تابعیت دارند، پاسپورت بریتانیایی و ایرانی داشته باشی و با پاسپورت ایرانی به ایران بروی دولت بریتانیا در حقیقیت مسوولیتی برای شما ندارد. اگر شما دستگیر شدید یا اتفاقی برای شما افتاد، فقط و فقط اگر رسانه‌ها و روزنامه‌ و مدیا بیایند سر و صدا کنند و یا خانواده کسانی که تابعیت بریتانیایی دارند، علناً تقاضا کنند ممکن است یا واکنشی نشان داده شود. الان هم جالب است از طرف خود خانواده مهدی شمس پیگیری شده است.

آن چیزی که من در دفاعیات خود مهدی شمس در سایت‌های خبری ایران خواندم، ادعا کرده که خودش داوطلبانه برگشته. نوشته با بیان این که وجدان، اخلاق و وطن‌دوستی موجب شد به کشور برگردم و اگر به دنبال منافع آن‌چنانی بودم داوطلبانه وارد کشور نمی‌شدم.


ارسال نظرات