رادیو فردا: برجام2 بازگشت کودتاست

کسانی نمی‌خواهند اجازه بدهند که پیامدهای سیاسی توافق در داخل کشور تحقق پیدا بکند و فضای بازتری پیدا بشود که منافع سیاسی گروه‌های خاص را تهدید بکند.
کد خبر: ۸۶۶۰۵۷۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

به گزارش سرویس اخبار ویژه خبرگزاری بسیج، شبکه ماهواره ای رادیو فردا،ارگان رسمی وزارت خارجه آمریکا طی برنامه "صبحانه با خبر" به برخی اهداف مربوط به پروژه برجام 2 اعتراف می کند که جالب توجه است.

این موارد که توسط چند تن از کارشناسان این شبکه مطرح می شود به شرح زیر است:

کسانی نمی‌خواهند اجازه بدهند که پیامدهای سیاسی توافق در داخل کشور تحقق پیدا بکند و فضای بازتری پیدا بشود که منافع سیاسی گروه‌های خاص را تهدید بکند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای در آغاز امسال و در مشهد در حالی از به کارگیری عبارت برجام دو از سوی مسوولان انتقاد کرد که حسن روحانی در پیام نوروزی خود، انتخابات هفتم اسفندماه را به عنوان برجام دو ستایش کرده بود. حال صادق لاریجانی می‌گوید که رهبر جمهوری اسلامی به خوبی و با قاطعیت بحث برجام‌های دو و سه را طرد کرده است.

صادق لاریجانی از جمله مقام‌های مسوول ارشد جمهوری اسلامی است که در ماه‌های گذشته بیشترین تایید و تکرار را درباره مواضع رهبر جمهوری اسلامی داشته است.

چون جناح مقابل می‌داند که اگر تحت عنوان برجام دو شروع به جذب عناصر مستعدتری از سپاه و بیت رهبری و قوه‌ قضاییه در جبهه اعتدال بشود و یا سیاستی را آقای روحانی پیش بگیرد که آنها را به گروه‌های مخالف و موافق اصلاحات اقتصادی تقسیم بکند، آنها یکپارچگی‌شان را از دست می‌دهند، بنابراین یک سیاست شدید تهاجمی در پیش است برای حفظ وحدت خودشان در درجه اول و در درجه دوم برای این که می‌خواهند آقای روحانی و برنامه‌شان را به یک شیر بی‌یال و دم تبدیل بکنند که مجبور بشوند در جهت خواسته آنها حرکت بکنند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار