خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش گفت: سلاح‌های جدید تک‌تیرانداز و نقطه‌زن ساخت نیروهای ارتش در مراسم رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۰۵۹۲
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، امیر منوچهر کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تأمین امنیت مرزها توسط ارتش دستاوردهای بزرگی برای کشور داشته و موجب رونق کشاورزی، تجارت، اسکان مرزنشینان در نوار مرزی و... شده است.

فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در غرب کشور با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان برای فشار آوردن بر ملت ایران و کوتاه آمدن از آرمان‌های خویش، گفت: کشف ده‌ها تیم تروریستی از منافقین و گروهک‌های ضدانقلاب که عملیات ایذایی انجام می‌دادند، به همراه سلاح و مهمات موجب خنثی‌سازی توطئه‌های آنان شد.

این فرمانده ارشد نظامی به انهدام تیم تروریستی که اخیراً در غرب کشور انجام گرفت،‌اشاره کرد و گفت: اقدامات ارتش بدون تبلیغ انجام می‌گیرد و نیروهای ارتش در مرزها آماده جانفشانی و دفاع از کیان اسلامی هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش، از اعزام نیروهای مستشاری ارتش به سوریه خبر داد و گفت: این اقدام برای دفاع از انقلاب اسلامی صورت گرفته و از افتخارات ارتش است.

کاظمی، دفاع از آسمان غرب کشور را در حیطه مسئولیت ارتش عنوان کرد و متذکر شد: هیچ پرنده غیرمجازی با وجود سایت‌های رادار و یگان‌های پدافند زمین به هوای ارتش اجازه ورود به کشور را ندارد.

وی از پاکسازی صدها هزار هکتار زمین آلوده به مین خبر داد و بیان داشت: 58 شهید در این راه تقدیم انقلاب شده است.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته دو رزمایش توسط ارتش در غرب کشور انجام گرفت، ادامه داد: یگان‌های ارتش با تلاش نیروهای داخلی به سلاح‌های نقطه‌زن، تک‌تیرانداز و خودروهای سبک و سنگین تجهیز شده‌اند.

این فرمانده ارشد نظامی خاطرنشان کرد: حضور ارتش در مأموریت‌های مربوط به بلایای طبیعی و اعزام بالگرد در این مواقع، از جمله اقدامات دیگر است و همچنین ما امسال همچون سالیان گذشته با برنامه‌ریزی به دنبال تحقق شعار سال مدنظر مقام معظم رهبری هستیم، که در این راستا بیش از 5 هزار تن گندم و جو تولید شده است.

کاظمی از ساخت سه پروژه مسکن مهر با 6 هزار واحد مسکونی در کرمانشاه توسط ارتش سخن گفت و افزود: 2 هزار واحد مسکونی از این تعداد تحویل داده شده است و بابت اجرای این طرح‌ها 1500 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیرعامل نیز اقداماتی انجام گرفته، بیان داشت: توافق کلی با شهرداری و مسئولان مربوطه در راستای انتقال پادگان‌های نظامی داخل شهر به خارج از محدوده انجام گرفته است.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های درنظر گرفته شده به مناسبت روز ارتش اشاره کرد و گفت: حضور گسترده نیروهای ارتش در میعادگاه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان کرمانشاه، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، رژه نیروهای مسلح، پرش چترباز، رژه موتوری، مسابقات ورزشی و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از جمله مهمترین برنامه‌های درنظر گرفته شده به این مناسبت است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش، تصریح کرد: در رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش، از سلاح‌های جدید ساخت نیروهای داخلی و کارشناسان نظامی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی می‌شود.

ارسال نظرات