خبرگزاری بسیج: فرماندار کلیبر در نشست برنامه‌ریزی بیست و سومین دوره‌ی جشنواره‌ی فرهنگی – ورزشی عشایر کلیبر، ۱۷ اردیبهشت را به عنوان روز برگزاری این دوره از جشنواره اعلام کرد.
کد خبر: ۸۶۶۰۶۱۵
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، فریدون بابایی با تأکید بر اهمیت برگزاری این جشنواره به عنوان یک نماد فرهنگی و اجتماعی منطقه، خاطرنشان کرد: برای این که جشنواره‌ فرهنگی – ورزشی عشایر، جایگاه واقعی خود را پیدا کند، توجه به جنبه‌های فرهنگی و اقتصادی آن ضروری است.

وی اظهار داشت: برپایی بازارچه‌ محلی برای عرضه‌ محصولات عشایری و صنایع دستی منطقه در محل برگزاری جشنواره، می‌تواند زمینه را برای معرفی این محصولات و صنایع دستی که در رشد و توسعه‌ اقتصاد بومی و منطقه‌ ای حایز اهمیت است، فراهم کند.
بابایی همچنین با اشاره به تجربیات به دست آمده از ادوار گذشته‌ این جشنواره، تسهیل آمد و شد میهمانان جشنواره، طراحی مجدد پیست مسابقه‌ی سوارکاری و محل استقرار تماشاگران را از اقدامات این دوره برشمرد.

فرماندار کلیبر همچنین از ارسال دعوت‌نامه‌هایی به عشایر و مسئولان استان‌های کردستان، زنجان، آذربایجان غربی و اردبیل برای حضور در این جشنواره خبر داد و اظهار امیدواری کرد: جشنواره‌ی فرهنگی-ورزشی عشایر کلیبر پس از ربع قرن برگزاری به صورت شهرستانی، به یک جشنواره‌ی منطقه ای تبدیل شود.

فریدون بابایی در پایان سخنان خود، از اقدام های انجام شده برای ثبت ملی و جهانی این جشنواره خبر کرد.

جشنواره‌ی فرهنگی – ورزشی عشایر کلیبر از سال گذشته در منطقه‌ «هارنا» در بخش آبش‌احمد کلیبر برگزار می‌شود.

ارسال نظرات