خبرهای داغ:
امام جمعه كرمانشاه با تاكيد براينكه امروز ارتش ايران در دنيا مي درخشد گفت: اقتدار نظامي مهم ترين عامل امنيت است كه بايد همواره آن را حفظ كرد.
کد خبر: ۸۶۶۰۶۶۴
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه آيت الله مصطفي علما در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به 29 فروردين ماه سالروز ارتش و نيروي زميني با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري گفت: بنابرگفته قرآن كريم اگر ايران اسلامي در جامعه كنوني با تهديد ريز و درشت دشمنان مواجه نمي شد باز هم نبايد توان نظامي را فراموش كرد.
آيت الله علما تصريح كرد: سلامت، امنيت، دفاع، ابتكار و استقامت ارتش ايران از هر جهت نمونه است و ارتش ايران ارتشي مكتبي و اخلاقي است.
وي با تاكيد براينكه انسان به صورت ذاتي الگوپذير است به سالروز ولادت امام علي (ع) در 13 رجب اشاره كرد و افزود: امام علي (ع) الگوي بشريت است و رسول خدا (ص) الگو و اسوه اميرالمومنين علي (ع) است.
وي با بيان اينكه در قرآن از پيامبر (ص) به عنوان الگو و اسوه ياد شده گفت: امام علي (ع) يگانه شخصي است كه حقيقت وجودي پيامبر(ص) را درك كرد و همه حركات و رفتار ايشان در زمره عبادت احرار تلقي مي شد.
آيت الله علما اظهار كرد: ورود و خروج امام علي (ع) به دنيا هر دو از محل خانه خدا صورت گرفت به گونه اي كه ولادت ايشان در محل خانه كعبه بود و سرانجام در محراب مسجد به شهادت رسيد.
به گفته وي، هيچ كس به استثناي پيامبر نتوانست بر اميرالمومنين (ع) در نماز پيشي گيرد و هيچ شخصي نمي تواند شخصيت حقيقي اين امام بزرگوار را بيان كند.
وي به 10 رجب سالروز ولادت جواد الائمه (ع) و 11 ارديبشهت ماه سالروز بزرگداشت سعدي اشاره كرد و ادامه داد: دوم ارديبهشت سالروز تاسيس سپاه پاسداران مي باشد و رفتار و اعمال سپاه پاسداران همانند ارتش بزرگ ايران در دنيا زبانزد است.
نماينده ولي فقيه در استان كرمانشاه به سالروز اعلام انقلاب فرهنگي در دوم ارديبهشت ماه اشاره كرد و اظهار كرد: رهبري در چنين روزي بر مصون سازي فرهنگي تاكيد كرده به گونه اي كه خروجي دانشگاه، مدارس و مراكز علمي بايد از جواناني متدين و انقلابي تشكيل شود.
امام جمعه كرمانشاه با تاكيد براينكه تهاجم فرهنگي و نفوذ در فكر، فرهنگ و سياست يكي از ترفندهاي دشمن در مراكز آموزشي است؛ افزود: دشمنان مي خواهند با اعمال نفوذ خود بر باورهاي فرهنگي ما تاثير بگذارند كه بايد اين باورها و اعتقادات اسلامي حفظ شود.
به گفته آيت الله علما، شادبودن به معناي ايستادن در برابر پروردگار، اسلام و ارزش هاي ديني نيست بلكه شادبودن و برگزاري آيين هاي فرهنگي منطبق بر معيارهاي اسلامي امري پسنديده است.
آيت الله علما در پايان بر حركت معنوي اعتكاف تاكيد كرد و تصريح كرد: اعتكاف عبادتي بسيار سازنده است كه امت اسلامي به ويژه جوانان را به اين سمت دعوت مي كنم.
ارسال نظرات