رییس اتحادیه بارفروشان خشکبار و حبوبات زنجان:
مردم فقط به اندازه نیاز روزمره خرید کنند و خرید فله‌ای خود را به بعد از فصل برداشت موکول کنند، چرا که امسال بازار حبوبات پرباری خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۶۶۰۶۶۹
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، ‌رییس اتحادیه بارفروشان خشکبار و حبوبات استان زنجان با تاکید بر این‌که امسال بازار حبوبات پرباری خواهیم داشت، گفت: هر کیلوگرم لوبیاقرمز و لپه نیز حدود 500 تومان نسبت به بهمن پارسال افزایش یافته، اما مختص شش‌ماه نخست سال است و مردم می‌توانند فقط به اندازه نیاز روزمره خرید کنند و خرید فله‌ای خود را به بعد از فصل برداشت موکول کنند.

‌مرتضی انتصار افزود: سال گذشته با بروز خشکسالی و متعاقب آن هجوم آفات مواجه بودیم که منتج به کاهش تولید در واحد سطح شد.

وی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه امسال بارندگی‌ها قابل توجه بود و بسیاری از زارعان معتقدند که کشت حبوبات به صرفه است. از این‌رو‌ بدون شک مرداد امسال با حجم بیشتری از عرضه حبوبات مواجه خواهیم بود و همین موضوع، زمینه را برای کاهش قیمت فراهم می‌کند.

‌ انتصار با اشاره به این‌که فصل برداشت حبوبات، اواخر مرداد و اوایل شهریور است، ادامه داد: فروردین، زمان کاشت حبوبات است و میزان آن در بازار کاهش و قیمت آن افزایش می‌یابد، در‌ حالی‌که این صعود موقتی است و با رسیدن فصل برداشت، قیمت‌ها نیز شکسته می‌شود.

‌ رییس اتحادیه بارفروشان خشکبار و حبوبات زنجان با بیان این‌که 90 درصد از عدس، تولید شده مزارع مغان و اردبیل است، خاطرنشان کرد: عدس خارجی از کانادا وارد می‌شود و قیمت آن در سطح بازار 1000 تومان ارزان‌تر از عدس داخلی است، اما نمی‌تواند جایگزین مزه و پخت عدس‌های داخلی باشد.

ارسال نظرات