خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان گفت: شیعه علی‌بن ابیطالب(ع) باید بکوشد خود را در گفتار، رفتار و کردار به مولی خود نزدیک کند و در قول و عمل راهی را بپیماید که منطبق بر فرامین مولی متقیان و کلام آن حضرت در گنجینه ارزشمند نهج البلاغه باشد.
کد خبر: ۸۶۶۰۶۹۳
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه این شهرستان در خطبه‌های ظهر امروز نماز وحدت بخش و بصیرت افزای جمعه این هفته دامغان با اشاره به فضائل سرشار ایام ماه سراسر نور رجب از جمله ولادت با سعادت امام جواد و امام علی(ع)، زنده نگه‌داشتن اعیاد و وفیات ائمه اطهار و مناسبت‌های ملی و مذهبی و حفظ پویایی مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی و مذهبی نظیر آنها و پافشاری بر حفظ و اشاعه بیش از پیش ارزش‌ها را لازمه حیات مقتدر جامعه اسلامی دانست.

خطیب نماز جمعه دامغان، زنده کردن سنت‌های نبوی را نشانه تقوی وجودی عنوان و با بیان اینکه هرچه داریم از ائمه اطهار(ع) است، اظهار داشت: زیارت جامعه کبیره و جملات بی‌نظیر امام هادی(ع) در این دیباچه معنوی بهترین توصیف برای شناخت شخصیت جایگاه و منزلت اهل بیت(ع) و مفاهیم و مضامین بلند آن برترین اسناد در این زمینه است.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه امام هادی(ع) در زیارت جامعه کبیره اهل بیت و ائمه اطهار(ع) را نوری واحد خطاب می کند که در‌های آسمان بواسطه آنها گشوده و بسته می‌گردد و باران رحمت الهی به لطف وجود مطهرشان نازل می‌شود، اضافه کرد: علی(ع) چهره تابناک جهان خلقت و آیینه سیمای ذات ازلی است که ولایت با وجود مقدس او معنا پیدا کرده است.

وی تمسک حقیقی به ولایت را تبعیت عملی از سیره امیرمؤمنان(ع) برشمرد و خاطر‌نشان کرد: شیعه علی‌بن ابیطالب(ع) باید بکوشد خود را در گفتار، رفتار و کردار به مولی خود نزدیک کند و در قول و عمل راهی را بپیماید که منطبق بر فرامین مولی متقیان و کلام آن حضرت در گنجینه ارزشمند نهج البلاغه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و دوم فروردین ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز تهدیدات بسیاری متوجه کشور ما است که آمادگی نیروهای جان‌برکفارتش، سپاه و بسیج کشورمان برای مقابله با این تهدیدات ضروری است، همانا اقتدار دفاعی، اقتدار سیاسی را ایجاد می‌کند.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که اگر کشور ما به همه پیشرفت‌ها دست‌یابد اما اقتدار دفاعی و نظامی نداشته، به هیچ دستاوردی نخواهیم رسید، افزود: دشمنان اسلام و ایران و داعیه داران ابرقدرتی بدانند دوران ادعای کدخدایی جهان گذشته و ملت مقاوم، مقتدر و باایمان ما هرگز در برابر زیاده‌خواهی‌های آنان سر خم نخواهند کرد.

امام جمعه دامغان با تآکید بر غیرقابل مذاکره بودن توان موشکی کشورمان و بی اساس خواندن اتهامات استکبار جهانی نسبت به ایران اسلامی در این زمینه، تصریح کرد: اقتدار موشکی با داشتن دانش و توان بومی ساخت موشک‌هایی با برد بیش از دو هزار کیلومتر و حتی بیش از آن نتیجه سالها تلاش علمی، مجاهدت و مقاومت و حق ملت غیور ایران است، دشمنان قسم خورده ما بدانند با کوچکترین ماجراجویی آنان ارتش، سپاه و بسیج ما با موشک‌هایی سر برآورده از ایمان دانشمندان ایرانی اسرائیل غاصب را با خاک یکسان می‌کنند.

وی همچنین بر لزوم توجه بیش از پیش خانواده‌ها و مسئولان فرهنگی و آموزشی به رخنه و نفوذ فرهنگی دشمن تآکید کرد و افزود: نظام سلطه پس از شکست در برابر ملت ما در عرصه‌های دیگر فروپاشی بنیان خانواده و پایه‌های فرهنگی و اعتقادی جامعه ما را نشانه رفته که در این مسیر باید خود و خانواده‌مان را با تکیه بر ارزش‌های اسلام ناب محمدی مصون نگاه داشته و مسئولان امر سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه فرهنگ و دانشگاه‌های کشور را مدنظر قرار دهند.    
ارسال نظرات
پر بیننده ها