امام جمعه خرم آباد:

ارتش نمادقدرت دفاعی ایران/سایه شوم عربستان بر اجلاس همکاری اسلامی

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه ارتش نماد قدرت دفاعی ایران است، گفت: سایه شوم عربستان بر اجلاس سازمان همکاری اسلامی حاکم بود.
کد خبر: ۸۶۶۰۷۲۰
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، تقوا را نگهدارنده انسان از بلاها دانست و اظهار داشت: امام علی (ع) در حدیثی می فرماید هر کس بتواند نفس خود را از عجله و شتابزدگی، لجاجت و پافشاری ناحق، غرور و سستی و تنبلی باز دارد هیچگاه حادثه ناگوار برای او اتفاق نمی افتد.

امام علی (ع) مظهر عدالتاست

وی به سالروز میلاد امام علی (ع) و امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و بیان داشت: امام علی (ع) به طرز معجزه آسایی درون کعبه به دنیا آمد بطوریکه مطابق روایات هنگامیکه مادر ایشان فاطمه بنت اسد وارد کعبه شد دیوار کعبه شکافته شد و امام علی (ع) را به دنیا آورد و بعد از سه روز همان دیوار مجددا شکافته شده و فاطمه بنت اسد مولود مبارکی از آن خارج کرد.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه فضائل امیر المومنین علی (ع) از همان بدو تولد آغاز شد، افزود: ایشان انسانی کامل بوده و در همه فضیلت ها سرآمد است بطوریکه تمامی صفات حسنه همچون ایمان، تقوا، علم و دانش، عدالت، جهاد و شهادت در راه خدا را داراست.

آیت الله میرعمادی امام علی (ع) را مظهر عدالت دانست و گفت: ایشان در حدیثی می فرماید: بزرگترین واجب و عبادت در اسلام اقامه قسط و عدل و مبارزه با ظلم و ستم است لذا امیدواریم همه مسئولین باسیره این امام بزرگوار آشنا شده و در اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض مانند امام علی (ع) عمل کنند.

وی به ۱۳ رجب فرارسیدن ایام البیض و آغاز مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و اظهار داشت: اعتکاف فرصتی برای خودسازی، خودشناسی، بیداری، بصیرت و دوری از غفلت و ضلالت است چرا که وقتی فردی سه روز در مسجد می ماند روحش با معنویت آمیخته شده و به سوی خداود تقرب می جوید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد اعتکاف را صیقل دهنده روح جوان دانست و افزود: مسئولین فرهنگی استان باید فرصت مناسب برای اعتکاف جوانان را فراهم کرده و برای بیداری و بصیرت نسل جوان برنامه ریزی کنند تا جوانان به واسطه اعتکاف از تهاجم فرهنگی و هجمه های شدید دشمن حفظ شوند.

ارتش نماد قدرت دفاعی ایران

آیت الله میرعمادی به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: روز ارتش روزی تاریخی است و امام راحل در ۲۹ فروردین سال ۵۸ دستور داد ارتش با تمام ساز و برگ نظامی خود به میدان آمده و با رژه رفتن اقتدار و قدرت خود را به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با صدور این دستور ارتش را احیا و به آن هویت دینی و اسلامی بخشید، ادامه داد: ارتش نماد قدرت دفاعی ایران و مظهر اقتدار نظامی جمهوری اسلامی بوده و موجب امنیت ملت می شود.

خطیب جمعه خرم آباد بر لزوم حفظ و تقویت اقتدار ارتش تاکید کرد و گفت: هر چه نیروهای مسلح و ارتش کشور مقتدرتر باشند دشمن بیشتر به وحشت می افتد از همین رو دشمنان خارجی کشور همچون آمریکا و انگلیس و دشمنان داخلی و نفوذی ها همچون منافقین نمی خواستند و نمی خواهند ارتش ما قدرتمند شود.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه اینهمه سر و صدا و جنجالی که از سوی دشمنان برای تولید موشک در ایران ساخته می شود بخاطر این است که آن ها اقتدار ما را نمی خواهند، افزود: دشمنان کشور اقتدار ارتش و نیروهای مسلح ما را نمی خواهند بطوریکه از نظر آن ها ارتش و نیروهای مسلح ایران نباید به سلاح و تجهیزات مدرن مجهز شوند اما خود بالاترین سلاح های نظامی را تولید می کنند.

داشتن نیروی های مسلح قوی و مجهز برای حفظ نظام ضروری است

وی با اشاره به صدور فرمان امام در دوم اردیبهشت سال ۵۸ مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: اینکه امام راحل در فاصله چند روز دستور شکل گیری ارتش و سپاه را صادر کرد به این معنی بوده که داشتن نیروهای مسلح مومن، قوی، انقلابی و مجهز از ضروری ترین کارها برای حفط نظام و حکومت است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا کنون در صحنه های گوناگون حضور داشته و در طی هشت سال دفاع مقدس نیز حضور موثری داشته است که تقدیم شهدای گرانقدر ارتش به کشور نشانه بیداری، قدرتمندی و ایمان ارتشیان کشور است.

آیت الله میرعمادی به برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در ترکیه اشاره کرد و گفت: در این اجلاس رئیس جمهور کشورمان نیز حضور داشت و سخنان قاطع، قوی، متین و انقلابی ایراد کرد.

سایه شوم عربستان بر اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

وی فضای حاکم بر اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در ترکیه را فضای نامساعدی دانست و بیان داشت: این اجلاس کار خود را با شعار وحدت و همبستگی برای عدالت و صلح آغاز کرد با این حال بوی تفرقه از اجلاسی که شعار آن وحدت بوده به مشام مردم دنیا می آید که علت آن حاکم شدن سایه شوم چند کشور مرتجع عرب و در راس آن ها عربستان بر این اجلاس بود.

خطیب جمعه خرم آباد تصریح کرد: عربستان با همکاری ترکیه، بحرین و قطر فضای تفرقه بر اجلاس اخیر سران سازمان همکاری اسلامی حاکم کردند بطوریکه عربستانی که خود دستش به خون مسلمانان مظلوم بحرین و یمن آغشته بوده در این اجلاس سخن از مبارزه با تروریست می زند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه آمریکا تروریست هایی همچون داعش را پرورش داده و عربستان از آن حمایت می کند، ادامه داد: سازمان همکاری اسلامی اگر می خواهد نقش آفرینی کند باید از تفرقه به دور بوده و از سیاست های خصمانه ای که توسط کشورهای مرتجع عرب دنبال می شود بیزاری بجوید.

وی به صدور بیانیه ای از سوی وزرای خارجه برخی کشورهای مرتجع اسلامی علیه ایران و حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: ملت ایران هیچگونه اعتنایی به بیانیه هایی که ضد ایران باشد نخواهد داشت لذا سازمان همکاری اسلامی نیز باید توجه داشته باشد که اگر این بیانیه را تائید کند اعتبار خود را از دست داده و پشیمان می شود زیرا نمونه های تاریخی وجود داشته که باید مورد عبرت باشد.

مسئولان برای جبران خسارت سیلاب در لرستان اقدام کنند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به بارش بی سابقه باران و وقوع سیلاب در استان اشاره کرد و بیان داشت: گرچه بارش باران در فصل بهار نعمت بوده و موجب خوشحالی است اما این بارش های پی در پی خسارات فراوانی به خانه های مردم، مراتع، مزارع، باغات، شیلات، پل ها و جاده های استان وارد کرد.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه بر اثر بارش های روزهای اخیر به برخی زیرساخت های استان آسیب جدی وارد شد، افزود: از مسئولان بویژه هئیت دولت انتظار داریم به کمک لرستان شتافته و برای جبران این همه خسارت توجه خاصی به لرستان داشته باشند تا مردم در رفاه و آسایش قرار گیرند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار