امام جمعه موقت اردکان با اشاره به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی گفت : باید با برنامه ریزی در مقابل نفوذ فرهنگی دشمن بایستیم.
کد خبر: ۸۶۶۰۷۴۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم حسینی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت علی (علیه السلام) به بیان گوشه هایی از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و بر عمل به رفتار و منش علوی تأکید کرد .

وی گفت : ما افتخار داریم که پیرو امامی هستیم که خداوند متعال خانه خودش را محل تولد او قرار داده است .

امام جمعه موقت اردکان با اشاره به استقبال گسترده جوانان از مراسم معنوی اعتکاف افزود : به برکت انقلاب اسلامی چند سالی است که در کشور ما این فرصت برای جوانان فراهم شده است تا در کنار متصدیان فرهنگی ، روحانیون و دیگر کسانی که دغدغه های فرهنگی دارند در این گردهمایی عظیم شرکت کنند و به عبادت خداوند بپردازند .

وی گفت : آماری که از سال گذشته وجود دارد نشان می دهد که اقبال جوانان نسبت به معنویت افزایش یافته است به گونه ای که در سال گذشته حدود 700 هزار نفر برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف ثبت نام کرده بودند .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور اظهار داشت : اعتکاف فرصت و نعمتی است که باید مسئولین آن را غنیمت بشمرند و به آن اهمیت بدهند زیرا یکی از کارهای فرهنگی که در کشور و در مقابل توطئه های فرهنگی دشمن اتفاق افتاده موضوع اعتکاف است .

وی ضمن یادآوری توصیه های مقام معظم رهبری در مورد اعتکاف گفت : باید جوانان را برای شرکت در این مراسم معنوی تشویق کنیم و کاری کنیم که جوانان با قرآن ، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مأنوس شوند .

امام جمعه موقت اردکان به مسئولین و متصدیان اعتکاف توصیه کرد که باید کاری کنیم که بعد از اعتکاف نیز این معنویات ادامه داشته باشد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی گفت : بحث فرهنگی یکی از دغدغه های مراجع و بویژه مقام معظم رهبری است و باید با برنامه ریزی در مقابل نفوذ فرهنگی دشمن بایستیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم حسینی پور افزود : دشمن برای نفوذ فرهنگی در کشور برنامه ریزی طولانی مدت و متنوعی برای سطوح مختلف جامعه و بویژه برای رسوخ در دل جوانان دارد و ما نمی توانیم امور فرهنگی را رها کنیم .

وی در پایان ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آنان در جهت خدمت به نظام اسلامی و عمل به منویات فرماندهی معظم کل قوا آرزوی توفیق کرد و یاد و خاطره شهدای ارتش و سپاه را گرامی داشت .

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه ، بیان عواقب کوچک شمردن گناه بویژه در آغاز زندگی زوج های جوان و تبریک ولادت حضرت امام جواد (علیه السلام) از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه موقت اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات