خبرهای داغ:
مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی استان فارس خبر داد
مسئول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: آئین عبادی معنوی اعتکاف از سوم اردیبهشت‌ماه به مدت سه روز مصادف با 13، 14 و 15 ماه رجب در 450 مسجد این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۰۷۵۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
حسین کریمی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آئین معنوی اعتکاف برای بیست‌ویکمین سال متوالی به‌صورت سراسری در تمام کشور به‌ویژه این استان برگزار می‌شود که با استقبال عمومی جوانان روبه‌رو شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شیراز در 50 مسجد با همکاری هیئت‌های مذهبی محمدی و بنی‌هاشم امور اجرایی و تدارکاتی در مسجد جامع عتیق، مسجد وکیل و نیز مسجد رسول اعظم از سوی کانون فرهنگی یاسین و مسجد دانشگاه از سوی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه اجرا می‌شود.

مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: برنامه‌هایی که در طول این سه روز در مساجد جامع برگزار می‌شود شامل سخنرانی علما، نشست پرسش و پاسخ به سؤالات دینی، آئین پرفیض زیارت عاشورا، کرسی‌های تلاوت قرآن و ادعیه ازجمله آن‌ها است.

کریمی بیان کرد: برگزاری دعای ام داوود، مرثیه‌سرایی، نماز جماعت، مناجات و دیگر برنامه‌های دینی با حضور عده کثیری از جوانان و اقشار جامعه از ویژگی‌های آئین اعتکاف است.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر شیراز آئین اعتکاف در شهرهای مختلف استان فارس ازجمله آباده، اشکنان، جهرم، مرودشت، فیروزآباد، فسا، نورآباد، لارستان، استهبان، کازرون، نی‌ریز، داراب، لامرد، سپیدان، گراش، بوانات، پاسارگاد، سروستان، ارسنجان، قیروکارزین، گله‌دار، مهر، خنج و زرقان باشکوه بسیار برگزار می‌شود.

مسئول هیئت محمدی در شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: آئین اعتکاف در سال 1373 در مسجد امام در شیراز با حضور 73 معتکف برگزار شد و با تلاش‌های انجام‌شده این تعداد در سال گذشته به 16 هزار نفر در مساجد زیرپوشش هیئت محمدی افزایش ‌یافته است.

عباسعلی خاقانی خاطرنشان کرد: با تعامل انجام‌شده با متولیان فرهنگی و دینی پیش‌بینی می‌شود آئین اعتکاف در سال جاری با حضور 18 هزار نفر در 50 مسجد شیراز برپا شود.

وی تصریح کرد: تمام هزینه‌های برگزاری اعتکاف در مساجد زیرپوشش هیئت محمدی به‌صورت رایگان تأمین و پرداخت می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها