سرپرست تبلیغات اسلامی کوثر:

روزه گرفتن در ماه رجب آتش دوزخ را از آدمی دور می سازد

حجت‌الاسلام محسن صفری گفت:هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌گردد.
کد خبر: ۸۶۶۰۷۸۳
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

حجت‌الاسلام محسن صفری طی گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کوثر به مناسبت آغاز ماه مبارک رجب با تبریک این ماه بزرگ گفت: ماه رجب و ماه شعبان و ماه رمضان شرافت زیادی دارند و در فضیلت آنها روایات بسیاری وارد شده است.

وی خاطر نشان کرد: از حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) روایت شده که: ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور می‌گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوثر در ادامه افزود: از حضرت موسى بن جعفر(علیهم االسلام) روایت شده است که: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌گردد. و همچنین فرمود که: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین تراست. هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد.

وی گفت: از امام صادق(علیه السلام) روایت است که حضرت رسول اکرم( صلى الله علیه و آله) فرمود که: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را "أصب" مى‏گویند زیرا که رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته مى‏شود پس بسیار بگوئید: أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ.

حجت‌الاسلام صفری در ادامه از برگزاری اعمال و مراسم ماه رجب و مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شهرستان خبر داد.

ارسال نظرات