دادستان شهرستان بيله سوارمغان عنوان كرد

استفاده از ظرفیت های مردمي در شناسایی زمین خواران

حجت‌اله حاتمی گفت: باید از ظرفیت های مردمي روستاهاي شهرستان در شناسایی متخلفان و سودجویان در موضوع زمین خواری و تخریب اراضی استفاده شود.
کد خبر: ۸۶۶۰۸۰۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، دادستان شهرستان بيله سوارمغان در جلسه ستاد مبارزه با زمین خواری اين شهرستان گفت: باید از ظرفیت های مردم روستاها در شناسایی متخلفان و سودجویان استفاده شود و مراجع قضایی نيز در برخورد با پرونده های زمین خواری و تخریب اراضی سرعت را در دستور کاردارد.

وي اولویت اداره منابع طبیعی شهرستان در سال جدید را مبارزه با زمین خواری و حفاظت از منابع طبیعی دانست و گفت: برای مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز نیازمند عزم جدی در بین مسوولین است.

حجت‌اله حاتمی با تاکید بر لزوم ارایه آموزش‌های حقوقی به کارشناسان حقوقی دستگاه‌های دولتی شهرستان افزود: کارشناسان حقوقی برخی از ادارات در شهرستان ضعیف عمل می کنندو این امر باعث کندی رسیدگی به پرونده های حقوقی ادارات می شود.

وي خواستار شد: مسوولان دوایر حقوقی ادارات باید ‌مانند یک وکیل قدرتمند در پرونده‌ها حاضر شوند و به دفاع بپردازند تا به پرونده های حقوقی دستگاههای دولتی شهرستان بموقع رسیدگی شود.

در اين جلسه فرماندار شهرستان بیله سوار نيز با اشاره به اینکه 90هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در شهرستان یک موهبت الهی است گفت: همه ما در طبیعت سهم داریم و حفاظت از منابع طبیعی وظیفه قانونی و انسانی همه ما است و باید با جدیت از این منابع خدادادی حفاظت شود.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل واگذاری انشعاب آب ، برق ، گاز و تلفن به بناهای غیرمجاز در شهر و روستاهای این شهرستان ممنوع بوده و مسوولان اجرایی و یا شرکت های دولتی که اقدام به واگذاری انشعاب غیرقانونی به افراد کنند نیز به عنوان مجرم و قانون شکن مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

ارسال نظرات